Juni 2018

Vejret startede lidt ustabilt efter flotte maj, men juni kom efter det og det har været en solrig og tør måned. Min have savner vand!

Som resultat af det gode vejr har der været stille på biblioteket og det bliver så lækkert de næste mange uger at gå over på sommerskemaet, hvor vi lukker kl 15 alle dage i stedet for kl 17.

Jeg har nu alligevel haft rigelig travlt på arbejdet med bl.a. projekt og materialevalg, så måneden er smuttet forbi mig i ret sløret tilstand. Noget a la Eat Sleep Work Repeat. Der har dog været en del sammenkomster som fx en tur i Djurs Sommerland med mine veninder og kammerater + 4 bedårende små piger, min fætters fødselsdag (kage i haven), hyggeaften med gymnasiepigerne, et babyshower, min bedste venindes fødselsdag (grillparty!) og naturligvis, tubberwareparty. Juni alt i alt: en masse lækkert samvær med dejlige mennesker, brændende varm sol og work work work (med en masse dejlige kollegaer).

I juni blev jeg færdig med 34 bøger.
- blandt disse var der 7 lydbøger, 3 graphic novels, 3 højtlæsningsbøger, 2 billedbøger og 11 letlæsningsbøger. 7 var på engelsk.


Længste bog: De dødes skib - 496 sider
Længste lydbog: Pigen under jorden - 10t 28m
Korteste bog: På tur - 12 sider
Korteste lydbog: Mænd viser mig deres pik - 4t 42m

Bedste oplevelse:
Tempests and Slaughter og Den røde adresse bog er to vidunderlige bøger i hver deres genre.

Største skuffelse:
Guds øje og Små påsatte brande fungerede ikke for mig.


I bagvendt læserækkefølge:
Lille frøken pingelpot - Marianne Iben Hansen &  Charlotte Pardi ***
Sallys fars fede ferie - Thomas Brunstrøm & Thorbjørn Christoffersen [anmeldereksemplar]
De dødes skib - Rick Riordan ***
Lille Frøken Pingelpot - Marianne Iben Hansen & Charlotte Pardi ***
Lady Helens Løfte - Lisa Kleypas [lektørbog]
Wish You Were Here - Jim McCann * / ***
Mrs Bridge - Evan S Connell ***
Uncommon Type - Tom Hanks * / **
Prince of Thorns - Mark Lawrence * / **
En plage uden mage - Julian Gough ***
Kanins dårlige vane - Julian Gough ***
Anya's Ghost - Vera Brosgol * / ***
Archers stemme - Mia Sheridan [anmeldereksemplar] **
En ordentlig mundfuld - Julian Gough & Jim Field ***
Den nye vagt - Jesper W. Lindberg ***
Den mørke mose - Jesper W. Lindberg ***
Dracula er tørstig - Jesper W. Lindberg ***
På tur - Pernille Eybye & Carina Evytt ***
Bibis ben - Pernille Eybye & Carina Evytt ***
Toms arm falder af - Pernille Eybye & Carina Evytt ***
Her roder - Pernille Eybye & Carina Evytt ***
Vampyrjagt! - Mårten Melin ***
Pas på solen - Ellen Holmboe ***
Benny Bange-buks - Russell Punter ***
Drama - Raina Telgemeier * / ***
Den røde adressebog - Sofia Lundberg [lektørbog]
Mænd viser mig deres pik - by Caroline Hainer ***
Dukkehuset - M.J. Arlidge [anmeldereksemplar] **
Guds øje - Claus Lund Rosenkilde [anmeldereksemplar]
Tempests and slaughter - Tamora Pierce *
Pigen under jorden - Elly Griffiths [anmeldereksemplar] **
Northlanders: The Icelandic Saga - Brian Wood * / ***
Mordet i Orientekspressen - Agatha Christie **
Små påsatte brande - Celeste Ng [anmeldereksemplar] **



* Læst/hørt på engelsk
** Lydbog / Mofibo
*** Lånt på biblioteket



Kommentarer

Lån løs på eReolen