Rosie Hopkins søde jul af Jenny Colgan

[ Den danske bog er et anmeldereksemplar fra forlaget Cicero,
den engelske er købt brugt online. ]


Jeg læste første bog om Rosie Hopkins og hendes slikbutik tilbage i maj i år, og den strøg lynhurtigt ind som nr 1 af de Jenny Colgan bøger, jeg har læst. En super sød og charmerende, omend noget forudsigelige historie.

Christmas a Rosie Hopkins' Sweet Shop er også rigtig god, men fik mig ikke helt op at ringe. Der er nogle tåbelige chicklit klichéer for at skabe splid (så tal dog sammen!), men også en masse drama, der står på egne ben. Forudsigeligt nok slugte jeg bogen på ganske få dage, og den var en god start på den julelitteratur, jeg har planlagt for december måned :)

Kort fortalt fortsætter bogen et år eller halvandet efter den første bog; Rosie og Stephen er ganske lykkelige i den lille hytte, og slikbutikken er et herligt slaraffenland for landsbyens børn. Julen nærmer sig og alt ånder fred - lige indtil Rosies familie i Australien (mor, bror, svigerinde og børn) melder at de kommer til England for at fejre jul, og hvordan har Stephen det mon med det? -- og derefter sker der en frygtelig ulykke, der vender alt på hovedet. Som bagsideteksten nok så dramatisk beskriver det, så må Rosie til at overveje hvor hendes fremtid ligger - og er det det, der er bedst for slikbutikken, også bedst for hende??

Dun dun duuuun.

Nu købte jeg for noget tid siden en stor mængde engelske brugte bøger og deriblandt var begge disse. Forlaget Cicero sendte mig imidlertid et anmeldereksemplar af den danske oversættelse, og jeg tænker, det er synd at lade så flot en bog samle støv - så den må én af jer få som julegave! :) Du kan deltage ved at smide en kommentar enten her på bloggen, på facebook eller på instagram, og så trækker jeg lod næste fredag. Du skal have dansk adresse for at deltage  (hvis du kommenterer på bloggen her, så husk en mailadresse som jeg kan skrive til)

[konkurrencen er slut - det blev Malene på instagram der vandt lodtrækningen :) ]


ROSIE HOPKINS SØDE JUL
Rosie Hopkins' Sweet Shop #2
af Jenny Colgan
ISBN13: 9788763859301
336 sider / Udgivet den 18 oktober 2018
Original titel: Christmas at Rosie Hopkins' Sweet Shop [2013]

Review by Iben Jakobsen, Borough of Books, 2018

Kommentarer

  1. Den første bog var en sød fortælling, så det ville da være skønt at læse fortsættelsen :-)

    SvarSlet
  2. Den ville jeg vældig gerne vinde :-D Elskede den første! maria.elmvang at gmail.com

    SvarSlet

Send en kommentar

Lån løs på eReolen