Juni 2019

Det er mig totalt uforståeligt, at halvdelen af året nu er gået. Hvor blev juni lige af?

Men okay, det har været en travl måned. Der har været arbejde, grundlovsdag og pinse. Jeg har doneret blod, været til tandlæge, optiker og sundhedssamtale. Jeg har været til baby shower, læseklubsmøde, aftensmad med gymnasieveninder og brunch med uni-veninder. Jeg har været til sommerfest med mine kollegaer og på Livø sammen med dem også. Jeg har været ude at cykle en håndfuld gange og håber på at gøre der til en god vane. Jeg har passet min have, slået græs et utal afgange og klippet hvad føles som 7 km høj hæk. Jeg har fået amazon prime og set rigtig meget tv - heriblandt alle tre sæsoner af Grand Tour, Good Omens og første sæson af House.

Travlheden har også sat sine spor i internetland, og jeg sendte derfor bloggen her på tidlig sommerferie. Der kommer ingen egentlige anmeldelser indtil en gang i august, men indtil da får I lige en book haul og et par sommeranbefalinger :) Min instagram profil @boernelitteratur, som jeg lancerede i maj, er dog aktiv hele sommeren og mandag-fredag anbefaler jeg en ny børnebog.

Jeg har heldigvis også fået tid til læse en del bøger i juni, og dem kan du se lidt om her :) Anmeldelserne følger som sagt en gang i august.


I juni blev jeg færdig med 18 bøger.
- blandt disse var der 8 lydbøger og 8 børnebøger. 1 var på engelsk.


Længste bog: En anonym pige - 391 sider
Længste lydbog: Knivens stemme - 11t 55m
Korteste bog: Hr. Brums fødselsdagsfest - 28 sider
Korteste lydbog: Børnene fra Sølvgade - 5t 14m

Bedste oplevelse:
Jeg har læst rigtig mange gode bøger i denne måned, men Børnene i Sølvgade var virkelig fantastisk.

Største skuffelse:
Knivens stemme skuffede, da jeg havde hørt så meget godt om den og selv syntes, den var ret intetsigende. Herudover var jeg ikke særligt imponeret over Historien om os og Hele vejen til dig på grund af både skrivestil og irriterende plot og personer.

I bagvendt læserækkefølge:
Rebelske katte - Kimberlie Hamilton
The Song of Achilles - Madeline Miller * / **
Historien om os - Renee Carlino [anmeldereksemplar] **
Hilsen fra Båstad - Jenny Fagerlund
Børnene fra Sølvgade - Renée Toft Simonsen [anmeldereksemplar] **
Historien om Arthur Truluv - Elizabeth Berg **
Sallys far er langt ude i skoven - Thomas Brunstrøm [anmeldereksemplar]
Kate og Rosemary - Libby Page [anmeldereksemplar] **
Hvad ? - Quentin Gréban
Pseudoarbejde - Dennis Nørmark & Anders Fogh Jensen **
Hele vejen til dig - Henrik Karlsson & Tiina Nevala [anmeldereksemplar] **
En anonym pige - Greer Hendricks & Sarah Pekkanen
Gør ikke skade - Henry Marsh [anmeldereksemplar] **
Kongen af det ydre rum - Jonny Duddle
Hr. Brums fødselsdagsfest - Daniel Napp
I landet med den store ordfabrik - Agnès de Lestrade
Knivens stemme - Patrick Ness **


* På engelsk
** Lydbog



Kommentarer

  1. Ærgerligt at Knivens Stemme ikke var noget for dig - det er en af mine favoritter. Som glad katteejer bliver jeg selvfølgelig nysgerrig, når jeg ser din 'Rebelske katte' - er den værd at læse?

    God sommerferie!


    Mvh.
    Den lille Bogblog

    SvarSlet
    Svar
    1. Rebelske katte er rigtig fin; et slags biografisk opslagsværk over udvalgte særlige katte gennem århundrederne. Oplagt til enhver katteelsker

      Slet

Send en kommentar

Lån løs på eReolen