Anbefalinger: Graphic Novels #1

Jeg har i dag tre anbefalinger til jer på tre skønne graphic novels. De er alle meget forskellige, men har dog også træk tilfælles - såsom magi, venskab og loyalitet. I alle tre historier er hovedpersonen i øvrigt en pige, og den ene er mere kick-ass end den anden.



MIND THE GAP: Vol 1 - Intimate Strangers (Mind the Gap #1-5)
Af Jim McCann, Rodin Esquejo (Illustrator), Sonia Oback (Illustrator)
168 sider, udgivet i 2012
Mind the Gap er helt sikkert den smukkeste af de tre graphic novels her i dag. Den kan også argumenteres at være den med den dybeste historie - Elle ligger i koma efter et brutalt overfald, og svævende mellem liv og død forlader hun sin krop og forsøger at finde ud af hvad der skete. Men hvem kan hun stole på? Historien er fyldt med plot twists og tager nye drejninger, man ikke havde set komme, og det står snart klart for læseren, at alle har deres egen hemmelige agenda, og ingen er helt så uskyldige, som de siger.
Jeg glæder mig meget til at læse videre i serien her.



In Real Life
Af Cory Doctorow, Jen Wang (Illustrator)
175 sider, udgivet i 2014
In Real Life er en dejlig historie om Anda, en ung nørdet pige, der begynder at spille et MMORPG (Massively Multiplayer Online Role Playing Game) og snart opsluges af sin digitale identitet som en sej kriger. Hendes sociale liv boomer også, da hun møder flere og flere gamere. Men alt ændrer sig, da hun bliver ven med en gold farmer. En fattig kinesisk dreng, som under dårlige forhold hver dag spiller spillet for at "høste guld" og tjene penge til sine chefer (gold farmers anses som afskum i spil-verdenen). Snart må Anda tage sine holdninger om rigtigt og forkert op til overvejelse, og hun lærer en del om sig selv undervejs.



NIMONA
Af Noelle Stevenson
272 sider, udgivet i 2015
Nimona startede online som en almindelige web comic, men er sig fuldt fortjent i fysisk form. Tegnestilen er sin egen, og historien er kick-ass. Der er ærkefjender, drager, magi, videnskab, symbolik og loyalitet. Historien er skarp og sej, og handler om Nimona - en ung shapeshifter og lidt af en godhjertet skurk. Hun er Lord Blackhearts assistent og deres mission er at bevise overfor kongeriget at Sir Ambrosius Goldenloin og the Institution of Law Enforcement and Heroics, slet ikke er de fantastiske helte, som alle tror de er. Undervejs går det dog op for Lord Blackheart, at Nimonas kræfter er lige så vilde og mystiske som hendes fortid. Og hendes uforudsigelighed kan måske vise sig at være langt farligere end nogen havde troet.

Kommentarer

  1. Jeg knuselsker Nimona! Den er simpelthen så god og helt klart værd at anbefale til alle og enhver!
    De to andre har jeg hørt om og jeg overvejer stadig at læse dem. Graphic novels er dog enten hit eller miss for mig og den eneste der har været et hit, blandt de mange jeg har læst, har været Nimona..

    SvarSlet
  2. Nimona har jeg længe kigget på. Den lyder simpelthen så god.

    SvarSlet
  3. Dejligt med anbefalinger. Den første har jeg hørt godt om før, men har af uransagelige årsager glemt at sætte på min to-read-liste. Den fejl har jeg rettet op på nu ;-)


    Mvh.
    Den lille Bogblog

    SvarSlet
  4. Tak for anbefalingerne. Nimona står allerede på min bogreol og venter på at jeg får den læst, jeg må se at få den læst. De to andre lyder interessante, så de skal da på min TBR-liste.

    SvarSlet

Send en kommentar

Lån løs på eReolen