Bøger jeg glæder mig til at læse #1


Trods ihærdig forsøgen lykkedes det bare aldrig at få fat på alle de bøger, man gerne vil. Eller få tid til at læse dem for den sags skyld. Men der er altid nogle særlige bøger, man glæder sig mere til end andre. Det er måske dem, man husker først, når man overvejer, hvad man skal læse næste gang. Eller måske dem, man savler mest over i bogbutikken. Herunder kan du se hvilke 5 bøger jeg glæder mig meget til at læse - så snart jeg får tid.



Endnu en Katherine af John Green (udkom på dansk den 30. april 2015). Jeg svor på et tidspunkt, at jeg absolut ikke var en fangirl af Green, men så lige pludselig sidder jeg alligevel her og vil så åndssvagt gerne læse alt, hvad manden har skrevet [men jeg er p.t. for fattig til at købe bogen, forlaget svarede aldrig, og biblioteket har venteliste *piv*]

The DUFF: Designated Ugly Fat Friend af Kody Keplinger (udkom i 2010). Efter jeg så filmtraileren og efterfølgende boganmeldelsen på Rikke S.' blog, så vidste jeg, det var noget jeg måtte læse!

Revival af Stephen King (udkom i november 2014). Jeg så bogen her i London i december og var så tæt på at tage den med hjem, men gjorde det desværre ikke. Øv.

The Martian af Andy Weird (udkom i 2014). Denne sci-fi bog vandt Goodreads Choice Awards for bedste bog i sin kategori og jeg glæder mig så meget til at læse den. Jeg købte den for nogle måneder siden men har af uransagelige årsager ikke fået den læst endnu.

Day Shift (Midnight, Texas #2) af Charlaine Harris (udkom den 5. maj 2015). Selvom den første bog i Harris' nye serie ikke var sådan helt fantastisk, så glæder jeg mig så meget til at læse den næste i rækken.


Hvilke bøger, nye som gamle, glæder i jer til at læse?

Kommentarer

  1. Jeg læste lige "DUFF" i går (også efter at have set Rikke og Malenes anmeldelser), og den er virkelig fin og sjov :)

    Selv glæder jeg mig usigeligt til at læse "End of Days", som er den sidste bog i Angelfall serien - den bliver sendt direkte til min Kindle på tirsdag ;)
    Desuden håber jeg også snart at finde tid til "Moonheart" af Charles de Lint, en noget ældre bog, men som skulle være en af de mest fantastiske supernatural bøger :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Oooh Moonheart skal jeg da vist lige have kigget nærmere på, den lyder ret interessant :)

      Slet
  2. Åh, sikke en fin liste! Og 'Endnu en Katherine' er virkelig fin og skæg, den skal du glæde dig til at læse. Faktisk har jeg den danske udgave liggende, men jeg har den allerede på engelsk. Du må godt få den, hvis du magter at betale portoen, så sender jeg den gerne til dig! :)

    Selv glæder jeg mig helt vildt til at læse 'Den smalle vej til det dybe nord' af Richard Flanagan. Den vandt Man Booker Prisen i 2014, og jeg har ville læse den lige siden – men min læsetid er lille for tiden, selvom min læselyst er stor. Æv.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ej Rikke, dit herlige menneske :D Det tilbud kan jeg da ikke modstå! Har jeg din email, muligvis kun din arbejds, hmm.

      Åh ja, det er frygteligt så lidt tid man har til at læse! Håber du finder tid :)

      Slet
    2. Min e-mail er prikkerikkekrikke@yahoo.dk ! :D Send mig en mail med din adresse, så finder jeg ud af porto-prisen i mellemtiden :)

      Slet
  3. "The Duff" er virkelig også rigtig sjov!
    Selv glæder jeg mig meget til at gå igang med 'The Giver'-serien, som jeg næsten lige har fået hjem i den fineste box-udgave. :)

    SvarSlet

Send en kommentar

Lån løs på eReolen