Filmens verden

Jeg har længe meget gerne ville skrive en lille filmanmeldelse i ny og næ, når jeg har set noget ekstraordinært. Som da jeg så SPECTRE få dage efter premieren i London i en IMAX biograf. Det kan simpelthen ikke sammenlignes med noget andet at se en film på et lærred, der er på størrelse med en fodboldbane og md et lydsystem, der får sæderne til at ryste og et laserskarpt billede med de klareste farver og det sorteste sorte. Det gør gode film bedre og vildt fede film som SPECTRE noget helt særligt. Selvom vi så den kl 22:30 engelsk tid efter en lang dag og først var ude af biografen midt om natten var vi høje på action og bond tunes. (Jeg så i øvrigt også The Imagination Game med Benedict Cumberbatch i samme IMAX sal forrige år, hvilket også er en fantastisk film).

Jeg tænkte også på bloggen, da jeg i ro mag i min sofa en søndag eftermiddag så The Butler på Netflix. En fantastisk film baseret på virkelige hændelser om Cecil Gaines - en sort mand, der starter livet som slave, men ender med at være butler for 8 præsidenter i det Hvide Hus, og som oplevede utallige store Amerikanske historiske begivenheder helt tæt på.

Og da jeg atter var i biografen og så sidste film i The Hunger Games trilogien quadrilogien Mocking Jay del 2. For det er en wow film. Hvor der ikke skete det helt store i del 1, sker der en masse i del 2. Men den blæste mig ikke omkuld. Der er en frygtelig uhyggelig scene i bogen, der er endnu mere frygtelig at bevidne i filmen (de små faldskærme..) og den rammer hårdt, men derudover sad jeg nok tilbage med en lidt flad fornemmelse. Det er mega stort og super fedt altsammen, men det er bare ikke en film, jeg har travlt med at få set igen lige foreløbig.

Hvad tænker i? Er filmanmeldelser noget, i har interesse i at læse?

Kommentarer

  1. Det kunne være spændende med filmanmeldelser i ny og næ. Har også selv tænkt på det i de perioder, hvor jeg får set flere film.

    SvarSlet
    Svar
    1. Lige præcis, der er jo lige engang i mellem man ser noget så godt, man gerne lige vil dele det med andre :)

      Slet

Send en kommentar

Lån løs på eReolen