A Court of Mist and Fury af Sarah J Maas

[ Bogen er købt online. ]

OBS! Selvom jeg forsøger at undgå spoilersså vidt som muligt, så vil der uvilkårligt være ting, man ikke skal vide, før man har læst bog 1. Så er du advaret.

Feyre survived Amarantha's clutches to return to the Spring Court—but at a steep cost. Though she now has the powers of the High Fae, her heart remains human, and it can't forget the terrible deeds she performed to save Tamlin's people.
Nor has Feyre forgotten her bargain with Rhysand, High Lord of the feared Night Court. As Feyre navigates its dark web of politics, passion, and dazzling power, a greater evil looms—and she might be key to stopping it. But only if she can harness her harrowing gifts, heal her fractured soul, and decide how she wishes to shape her future—and the future of a world cleaved in two.
Jeg havde mine reservationer med første bog i serien - på den ene side var jeg helt skudt i verdensopbygningen, Feyre, magien og - ja, kort fortalt, alt. Men på den anden side var jeg bare ikke helt solgt på kærlighedshistorien. Det var bare lidt for nemt med ham Tamlin (og jeg heppede helt ærligt mere på Lucien).

Men holy shit, hvor skal jeg da lige love for, Maas fangede mig 100% i bogen her. Wow. Jeg har ligget på en strandseng ved poolen i Mombasa og bladret febrilsk for at læse hurtigere og hurtigere mens en af året fedeste, hedeste og NEJ DET GJORDE HAN BARE IKKE! historier udspilledes sig for øjnene af mig. Eller, altså inde i mit hoved. You know what I mean.

Jeg har sjældent været så frustreret over at være på ferie, som da jeg vendte sidste side - for bog 3, A Court of Wings and Ruin, stod hjemme på min bogreol. Men omvendt er jeg også glad for denne tvungne nedkølingsperiode mellem bøgerne, så jeg kan nå at nyde den enkeltes plot til fulde, og jeg ikke kommer til at blande dem sammen med hinanden.

A Court of Mist and Fury er muligvis den allerbedste bog, jeg har læst i 2017. Selv nu, hvor jeg kigger tilbage på den efter nogle uger, kommer jeg stadig helt op at køre. Den var bare så gennemført genial på alle måder, og jeg elsker Feyres udvikling, og jeg elsker alt det, der sker både med og omkring hende. Hvor meget kan jeg afsløre uden at spoile noget? På den ene side har jeg lyst til bare at ævle løs om det hele, men på den anden side vil jeg overlade det til dig selv at læse det. Men for lige kort at opsummere:

Efter the final showdown i første bog, er Feyre nu altså selv en storfaun, men hun passer ikke rigtig ind nogensteder, og Tamlin er sygt overbeskyttende, og det er ved at tage livet af hende. Samtidig er der også liiige den der aftale, hun indgik med Rhysand for overhovedet at overleve bog 1, og nu er det altså på tide at betale prisen. Én uge af hver måned skal hun leve i Rhysands rige - det frygtede Nattens rige.

Og, åh gud, det er godt.

Læs den. Bare læs den.

Bogen udkom desuden på dansk i oktober med titlen Et Rige af Tåge og Vrede hos Gyldendal.


A COURT OF MIST AND FURY
A Court of Thorns and Roses #2
af Sarah J Maas
ISBN13: 9781408857885
624 sider / Udgivet i 2016

Review by Iben Jakobsen, Borough of Books, 2017

Kommentarer

  1. Den er jeg i gang med at læse as we speak - så turde kun skimme din anmeldelse :-)

    PS: den er SÅÅÅ god!

    SvarSlet

Send en kommentar

Lån løs på eReolen