November 2017

November er forsvundet hurtigere end dug for solen. Der var super travlt på arbejde, og så var det afsted på ferie i 2 uger til skønne Kenya. Min far kommer snart hjem fra sin udstationering dernede, så min mor og jeg skulle lige have den sidste oplevelse med. Udover hans hus i Nairobi (inklusive visit til elefantbørnehjemmet, girafcenteret og nationalparken), var vi i de to enorme nationalparker Tsavo West og East, på badeferie i Mombasa og naturligvis på shopping. Ferien var skøn, men jeg glædede mig også til sidst til at komme hjem til hverdagen. Hjemme ventede sig dog en uskøn oplevelse - jeg havde i min klogskab slukket mit fyr, mens vi var væk og kom hjem til et hus der var koldt som ind i helvede. 5-7 grader startede det på, og det skulle tage mig 36 timer at få varmen banket op til en anstændig temperatur. Så fra 25-30 grader til brutal kulde - jeps jeg hoster som en gal.

Jeg har også svært ved lige at fatte, at det er december. Jul? Jamen jeg har jo lige kigget på palmer! Det hænger bare ikke sammen. Jeg havde heldigvis allerede købt et par julegaver inden ferien, så jeg er ikke så frygteligt bagud. Har dog hverken juledekorationer eller kalenderlys.


I november blev jeg færdig med 10 bøger.
- blandt disse var der 3 lydbøger. 5 var på engelsk.


Længste bog: Den rejsende - 1010 sider
Længste lydbog: The Hate U Give - 11t  41m
Korteste bog: Den store tinderbog - 216 sider
Korteste lydbog: Turtles All the Way Down - 7t 12m

Bedste oplevelse:
A Court of Mist and Fury vinder over alle, men Den Rejsende og The Hate U Give er også fantastiske bøger.

Største skuffelse:
Plottet i TATWD var ikke så imponerende.

I bagvendt læserækkefølge:
The Hate U Give - Angie Thomas * / **
Den store tinderbog - Anders Hemmingsen
The Single Girl's To-Do List - Lindsey Kelk *
Fortid er alt jeg har - Adam Silvera [anmeldereksemplar]
A Court of Mist and Fury - Sarah J Maas *
Alias Alex - Jenn Bennett [anmeldereksemplar]
Den rejsende - Diana Gabaldon [anmeldereksemplar]
Heart-Shaped Box - Joe Hill * / **
Gæsten - Robert Zola Christensen [lektørbog]
Turtles All the Way Down - John Green * / **


* Læst/hørt på engelsk
** Lydbog / Mofibo
*** Lånt på biblioteket

Kommentarer

Lån løs på eReolen