Book Haul #48 - April

9 bøger fandt vej til mine reoler i april 

Forlaget Hr Ferdinand har været så venlige at sende mig et anmeldereksemplar af Små påsatte brande af Celeste Ng - har kun hørt en masse godt om den og glæder mig rigtig meget til at læse den.

Som I kunne læse om i mandags, var jeg i lørdags til brunch hos Turbine i anledningen af udgivelsen af bogen her: I Bjørnens Kløer af Peter Mogensen - en dansk politisk spændingsroman.

Et andet anmeldereksemplar fra Turbine er Hej Luca af Julie Clausen - ud fra bagsideteksten er det en ungdomsroman om 20-årige Luca, der dropper ud af universitetet, flytter hjem til sine forældre og forelsker sig i sin søsters kæreste.

Forfatteren Claus Lund Rosenkilde er også bibliotekar, så da han henvendte sig om jeg kunne overtales til at læse hans bøger, var det et klart ja. Den usynlige bog og Guds øje er to korte krimier i whodunnit stilen og handler om --- en bibliotekar! Har læst den første, og det er ganske godt.

Politiken har sendt mig en overraskelse med Det var os af Golnaz Hashemzadeh Bonde, men efter at have kigget nærmere på bagsideteksten er jeg ret så interesseret i at læse mere - den handler ganske kort fortalt om en ung iransk kvinde, der flygter til Sverige og må skabe en ny tilværelse.

Efter at have lyttet til Any Ewing's The Jewel var jeg bare nødt til at eje hele serien - så her er den ;) Bog to er The White Rose og bog tre er The Black Key.

Kommentarer

Lån løs på eReolen