Book Haul #49 - Maj

I skønne solrige maj fandt hele 14 bøger vej til mine bogreoler 

Tre købte jeg på min rejse til Skotland. The Folk Tales of Scotland er købt nær Inverness og jeg er super spændt på disse magiske eventyr. The Travelling Cat Chronicles af Hiro Arikawa og Eleanor Oliphant is Completely Fine af Gail Honeyman købte jeg i Amsterdam lufthavn hvor vi skulle vente i knap 5 timer på flyveren hjem til Danmark. Førstnævnte læste jeg færdig i flyveren - og det kan helt ærligt ikke anbefales. Jeg græd snot. De andre rejsende må have troet, jeg var skrækslagen fra at flyve eller nogen var død.

Jeg har skejet lidt ud og købt fem bøger fra min yndlings brugtbogsbutik online - www.worldofbooks.com. Det drejer sig denne gang om tre komikeres biografier som jeg faktisk allerede har hørt som lydbøger, samt Stephen King's Mr Mercedes og End of Watch - jeg fik for et par år tilbage Finder's Keepers af min søster, og fandt ud af at den var bog 2 i en serie. Hele serien endte jeg (også) med at høre som engelsk lydbog, men det er gode bøger og jeg ville gerne have dem til at stå på mine hylder

Jeg var så heldig at stifte bekendtskab med Stuart MacBride ved at være lektør på hans nyeste oversatte krimi Knoglekræmmerens vals og den kan varmt anbefales til alle krimifans med hang til det dystre. Humoren er kulsort! Herudover har jeg atter været på indkøb, da www.plusbog.dk havde et alt for godt tilbud og jeg fik bestilt Postkort fra Grækenland af Victoria Hislop hjem.

Forlaget Jentas har atter en gang været så søde at sende mig et par anmeldereksemplarer; Tilståelsen af Steve Cavanagh (bog 2 om advokaten Eddie Flynn) og Min søster af Michelle Adams - en psykologisk thriller.

Fra Gyldendal kom noget af en overraskelse, nemlig Harry Potter: En rejse gennem Magiens Historie som blev udarbejdet i samarbejde med British Museum og deres store udstilling om Harry Potter og mytologien bag. Jeg har selv på engelsk "voksen"udgaven, mens dette (hvis jeg har forstået det korrekt) er oversættelsen af den bog, der henvender sig til det yngre publikum (mindre støvet, flere billeder). Sidst men ikke mindst fik jeg af People's Press et anmeldereksemplar af Tearlings skæbne, tredje og sidste bog om Tearling af Erika Johansen. Bogen har jeg slugt og anmeldelsen skulle komme online her i løbet af juni.

Kommentarer

Lån løs på eReolen