Maj 2018

Maj var lig med fantastisk vejr. Det kommer vi sgu ikke uden om. Høj sol, høje temperaturer og så godt som ingen regn. Det har været så lækkert - og jeg har indkøbt både en hængekøje og en solseng og nyder til fulde min have og det dejlige vejr.

Maj bød også på et par byggeprojekter. Jeg fik en idé og sendte min far en skitse - få dage efter havde mine katte den fineste voliere på terrassen og får de lov, er de ude i den fra tidlig morgen til sen aften. Sammen med min far har jeg også fået sat et fint hegn op på østsiden af min have da der før kun var en knap en meter høj hæk ind til en lidt for nysgerrig nabo. Nu har jeg endelig privatliv og fred og kan nyde førnævnte solseng på græsset uforstyrret.

Jeg var også ude at rejse i maj - min tur til Skotland kan du læse alt op på min rejseblog Wanderlüst. Spoilers: det var vildt smukt. Herudover har jeg været et smut i biografen og se Deadpool 2, og den er bare helt perfekt ^_^ Jeg har desuden været på kursus i Herning om best practice hvad angår digital litteraturformidling - det var selvfølgelig i arbejds-øjemed, men jeg er også blevet nogenting inspireret privat og har en masse planer og idéer til både bloggen og instagram.


I maj blev jeg færdig med 14 bøger.
- blandt disse var der 2 lydbøger, 5 billedbøger og 1 graphic novel. 6 var på engelsk.



Længste bog: Knoglekræmmerens vals - 670 sider
Længste lydbog: Stålets vilje - 19t 44m
Korteste bog: Alexander bliver vred - 32 sider
Korteste lydbog: End of Watch-  12 54m

Bedste oplevelse:
The Travelling Cat Chronicles rørte mig til tårer.

Største skuffelse:
Ingen bøger skuffede mig! The Augur's Gambit var laaang, men den ramte rigtigt til sidst :)

I bagvendt læserækkefølge:
Alexander bliver vred - Line Kyed Knudsen ***
Northlanders: The Anglo-Saxon Saga - Brian Wood * / ***
Knoglekræmmerens vals - Stuart MacBride [lektørbog]
Tearlings skæbne - Erika Johansen [anmeldereksemplar]
Hotel Boris - Ryan T Higgins ***
Da Boris fik gæslinger - Ryan T Higgins ***
The Augur's Gambit - Stephen R. Donaldson *
End of Watch - Stephen King * / **
Dengang Sallys far var dreng - Thomas Brunstrøm ***
The Travelling Cat Chronicles - Hiro Arikawa *
Welcome to Rosie Hopkins' Sweet Shop of Dreams - Jenny Colgan *
Stålets vilje - Joe Abercrombie **
A Court of Frost and Starlight - Sarah J Maas *
Sallys far er sygt pinlig - Thomas Brunstrøm ***

* Læst/hørt på engelsk
** Lydbog / Mofibo
*** Lånt på biblioteket



Kommentarer

Lån løs på eReolen