Marts 2019

Jeg startede marts ud med at holde ferie.

Fredag den første fløj jeg til London, hvor havde en ret forlænget weekend. Jeg landede tidligt, så fredag blev brugt på at traske rundt og shoppe hist og her (primært Primark). Lørdag havde jeg billet til London Comic Con Spring og efter en fadæse med transporten (formåede at tage den forkerte bus) og en masse byvandring (krydsede blandt andet bakken i Notting Hill) lykkedes det endelig at finde frem til messen. Den viste sig desværre ikke at være så interessant som håbet og jeg tog en rask beslutning om at tage til Kensington Palace i udkanten af Hyde Park. Det var langt mere min stil.

Vejret var nogenlunde med mig, så søndag tog jeg på endnu en udflugt, denne gang til nord for Camden hvor jeg fandt Highgate Cemetery - en kirkegård fra 1800-tallet der oser af Viktoriansk mystik og magi (og ramsløg). Det var en super spændende formiddag med en guidet tour rundt blandt de gamle grave og  monumenter. Søndag aften var jeg i teateret og så The Play That Goes Wrong som er hysterisk morsomt.

Mandag var det tid til -måske- turens highlight. Warner Brothers Studio Tour London (=Harry Potter Land). Jeg tog toget fra Euston op til Watford og derfra en bus ud til området, hvor jeg havde billet med hjemmefra. Det var rigtig fedt, omend jeg på nogle områder havde forventet noget mere (de kunne blandt andet godt lige tage at støve af i Diagon Alley), men absolut pengene værd (ca 500 kr alt i alt)

Tirsdag aften skulle jeg flyve hjem igen og godt mættet og med trætte fødder tog jeg til lufthavnen i rigtig god tid - og godt det samme, for jeg tog til den forkerte lufthavn! Jeg var landet i London City Airport om fredagen og havde ikke liiiige opdaget at jeg skulle flyve hjem igen via Heathrow. Det var min mest stressede oplevelse to date at krydse London i myldretiden for at nå derud i tide!

Men det lykkedes, alt gik godt og jeg kom hjem igen i god behold og med al min bagage.

Resten af marts har været forholdsvis stille og rolig i kontrast med et par fødselsdage og hyggelige stunder med veninder, vejr der har indbudt til havearbejde, og en bankkonto, der bare virkelig gerne vil have aprils månedsløn.

I marts blev jeg færdig med 20 bøger.
- blandt disse var der 5 lydbøger, 1 graphic novel og 5 billedbøger. 6 var på engelsk.


Længste bog: Perlesøsteren - 592 sider
Længste lydbog: Wool - 16 timer 41 minutter
Korteste bog: Wilbur - den gule kat - 28 sider
Korteste lydbog: Min uimodståelige man- 4 timer 31 minutter

Bedste oplevelse:
Jeg har læst rigtig meget godt i marts i meget forskellige genrer, heriblandt Educated, Wool og The Dog Who Lost His Bark.

Største skuffelse:
Jeg synes, Kærlighedsmiraklet var dårligt skrevet, og jeg må indse, jeg simpelthen ikke forstår mig på Vi har altid boet på slottet.

I bagvendt læserækkefølge:
Vi har altid boet på slottet - Shirley Jackson [anmeldereksemplar]
Håndværkeren - Sharon J. Bolton
Hr. Morris Lessmores blændende bevingede bøger - William Joyce
Wool - Hugh Howey * / **
Shirley Jacksons "Lotteriet" - Miles Hyman
Knust - Anne Mette Kirk
Wilbur - den gule kat af Gry Kappel Jensen
Dumme Donald bygger en mur i børnehaven - Måns Gahrton
Kærlighedsmiraklet - Simona Ahrnstedt
Educated - Tara Westover * / **
The Dog Who Lost His Bark - Eoin Colfer *
Min uimodståelige mand: vi er alle mandschauvinister - Mette Korsgaard **
Vildfremmed - Pernilla Ericson
Man må ikke spise sine klassekammerater - Ryan T. Higgins
Tryllekunstneren fra Auschwitz - Kathy Kacer
Gravkammeret - Tess Gerritsen [anmeldereksemplar] **
The Librarian - Salley Vickers *
The Queen of Wishful Thinking - Milly Johnson *
The Traitor Prince - CJ Redwine * / **
Perlesøsteren - Lucinda Riley [anmeldereksemplar]

* På engelsk
** Lydbog



Kommentarer

Lån løs på eReolen