August 2019

August bød på den skønneste ferie på Kreta med mine forældre, hvor vi vandrede i både Samaria og Imbros kløften. Efterfølgende har jeg dog ikke været nær så aktiv - faktisk lidt det modsatte. Tilbagevendingen til arbejde har været hård, og vi går et sygt travlt efterår i møde, og det er derfor ekstra vigtigt for mig at værne om mig selv med mere motion og frisk luft.

Jeg bliver 31 om en uge og har i skrivende stund lige fejret mig selv på forhånd med pandekager til aftensmad og en flaske hvidvin. Man er vel kun så voksen som man føler sig ;)

August var også en måned, hvor jeg kæmpede med læsningen, men lydbøger og et par velvalgte romaner fik sparket gang i motoren igen. Jeg fortsætter mit fokus på børnelitteratur ovre på instagramprofilen @boernelitteratur (udvalgte romaner bliver også stadig anmeldt her på bloggen) - og ellers så kan I se frem til en masse anmeldelser af alle de gode (og mindre gode) bøger jeg har læst siden jeg sendte bloggen på sommerferie.


I august blev jeg færdig med 21 bøger.
- blandt disse var der 7 lydbøger og 7 billedbøger. 6 var på engelsk.


Længste bog: Sunshine Over Wildflower Cottage - 512 sider
Længste lydbog: Mythos - 15t 25m
Korteste bog: Percy Jackson and the Singer of Apollo - 26 sider
Korteste lydbog: Pokaler og puddelhund - 1t 43m

Bedste oplevelse:
Jeg har læst rigtig mange gode historier i august og det er svært at udvælge én favorit. Men Djævelens datter er altså helt fantastisk. Og det er Længsel også. og Bækager Boldklub serien er noget af det sjoveste børnelitteratur jeg længe har læst.

Største skuffelse:
Jeg har ikke læst noget dårligt i august, men jeg havde større forhåbninger til Marco Polos skat end hvad jeg fik.

I bagvendt læserækkefølge:
Marco Polos skat - Martin Lyngbo og Lasse Lyngbo **
Harry Potter and the Philosopher's Stone af JK Rowling * / **
Heroes - Stephen Fry * / **
Djævelens datter - Lisa Kleypas
Dronningernes erindringer - Line Wenzel
Mur og mågeklatter - Jesper Roos Jacobsen,  Ole Sønnichsen **
Pokaler og puddelhund - Jesper Roos Jacobsen,  Ole Sønnichsen **
Tæsk og tuba - Jesper Roos Jacobsen,  Ole Sønnichsen **
Samis Eidfest - Gerard van Gemert
Se nu der, hvad katten har slæbt ind... - Joy H. Davidson
Daves drøm - Gerard van Gemert
Valdes første bankrøveri - Jim Whalley
Kaspers fødselsdag - Gerard van Gemert
Hermelin - Mini Grey
Diegos sombrero - Gerard van Gemert
Længsel - Tracey Garvis Graves
Mythos - Stephen Fry * / ** 
Sunshine Over Wildflower Cottage - Milly Johnson *
Percy Jackson and the Singer of Apollo - Rick Riordan *
Operation Sunshine - Jenny Colgan *
Aru Shah og tidens ende - Roshani Chokshi [anmeldereksemplar]


* På engelsk
** Lydbog

Kommentarer

  1. Tillykke med fødselsdagen - håber du får en masse skønne bøger ;-)


    Mvh.
    Den lille Bogblog

    SvarSlet

Send en kommentar

Lån løs på eReolen