Da jeg faldt af Melanie Harlow + bonus : Hvis du var min

[ Bøgerne er lånt på biblioteket. ]

Jack er slet ikke Margots type. Han er vranten, i sorg over sin afdøde kone og vil bare have sit lille familielandbrug i fred. Men da Margot bliver hyret til at promovere gården, kan ingen af dem styre gnisten mellem dem. // Claire har endnu ikke fundet sig en kæreste, men hun nægter komme alene til endnu et bryllup. Derfor lejer hun den lækre Theo som date. De kan bare ikke rigtigt slippe hinanden bagefter.

To for ens pris i dag!

Disse to bøger er henholdsvis anden og tredje bog i serien After we fall, men mærkeligt nok er bog 1 ikke blevet oversat. Bøgerne følger ellers venindetrioen, Quinn, Margo og Claire, der hver får deres hede happy ending - men Quinns historie er altså ikke tilgængelig herhjemme.

I Da jeg faldt følger vi den sofistikerede Margo, der pga en uheldig scene i country clubben må forlade byen i et par uger, mens sladderen lægger sig igen. Heldigvis passer det sammen med at hun skal på opgave for at redde et landbrug med smart marketing. Hun møder her de tre brødre der har hyret hende, men den ene er en knotten stodder, der kun har hån og vrede tilovers for hendes arbejde. Hun kan ikke udstå ham - i hvert fald ikke indtil hun ser ham bade nøgen i en sø.

Jack lider af både PTSD fra sin tid som soldat og af dyb sorg over tabet af sin kone - men da Margo kommer ind i hans liv, begynder hans hjerte så småt at varme op igen.

Det er en hed og sanselig kærlighedsfortælling, der formår at samle både humor og parforhold med sexede scener i både skov og biler. Skrivestilen er god, og siderne læser næsten sig selv. Jeg slugte bogen på en eftermiddag og skyndte mig at reservere næste bog i serien.

Hvor Da jeg faldt virkelig hev mig med ind i historien, så var Hvis du var min desværre noget af en skuffelse i forhold til. Den starter egentligt lovende med Claire, der i bedste filmstil lejer en mand til at spille hendes kæreste til et bryllup, da hun ikke orker at sidde ved det bøvede singlebord. Bogen tænker ret fine dybe tanker om det at være langtidssingle og føle sig ensom, mens alle omkring en bliver gift og får børn. I can relate! Hun møder ham Theo, der har en hemmelig mørk fortid, og her begyndte bogen at knække for mig, for de har en meget på-tvungen kemi. Han er arrogant og selvsikker, hun undskylder for at trække vejret, og udover at de er vilde med hinandens udseende ... det virker ret tomt.

Herefter .. ja så fik de travlt med bare at... ja, kneppe. Ja undskyld mit sprogbrug, men sådan ligger landet i bogen altså. Claire er en stille og sky type, der har ledt længe efter manden i sit liv, og den charmerende Theo får hende hurtigt omdannet til en ren sexkilling. I samtlige hans kapitler fortæller han hvordan han river den af, når han tænker på hende, og i samtlige hendes boller de hinanden gul og blå og udøver den ene kinky vanilla fantasi efter den anden. Altså, godt for dem, men jeg savnede sgu noget dybere indhold. Ligesom Jack og Margo har deres problemer, så har Claire og Theo dem også, men de bliver aldrig for alvor gennemarbejdet. Det er bare sådan lidt underforstået at de fuldender hinanden og kan vi så lige knalde noget mere hva'?

Så - varm anbefaling af Da jeg faldt, men en noget mere lunken skuldertrækning over for Hvis du var min.


DA JEG FALDT
After we fall #2
af Melanie Harlow
ISBN13: 9788702257687
291 sider / Udgivet den 28. januar 2019
Original titel: After we fall [2016]

HVIS DU VAR MIN
After we fall #3
af Melanie Harlow
ISBN13: 9788702263732
285 sider / Udgivet den 28. februar 2019
Original titel: If you were mine [2017]

Review by Iben Jakobsen, Borough of Books, 2019

Kommentarer

Lån løs på eReolen