Genkommeren af Lene Kaaberbøl

Blodsungen er en ondsindet og stor trussel, og selvom vildheksen Clara er i stor fare, så er det ikke det værste. Hele verden er i fare. Alle de vildhekse, der har forsøgt at hindre hende og alle de mennesker, der ikke har taget hensyn til hendes hellige skal straffes, og dermed står et blodbad for døren.
Clara må gøre alt, hvad der står i hendes magt, for at forhindre denne skæbne, og det gør hun i “Vildheks 6: Genkommeren”, hvor det vil vise sig, hvem der må dø, og hvem der overlever.


Jeg kunne knapt nok huske handlingen i de tidligere bøger, da jeg gik i gang med den sjette og sidste bog i Kaaberbøls Vildhekse-bog. Nu er der så gået et par uger siden jeg læste den, og jeg kan helt ærligt knapt huske den.

Samtlige bøger i serien har for det punkt været ens for mig - de er virkeligt gode mens man læser dem. De er kompakte - korte, men spækfyldte med handling. Clara og hendes venner står ikke stile ét øjeblik, og bogens plot rumler afsted på skinnerne. Og det er rigtig godt, absolut. De er bare ikke så mindeværdige. Men det gør mig egentlig ikke så meget. Ved hver bog er det da lykkedes mig rimeligt hurtigt at blive mindet om hvem, hvad og hvor, og det skete da også i Genkommeren. Den starter hvor bog 5 sluttede, og bogen er egentligt en stor slutning, der er ikke så meget indledning og mellemgrund; det fik vi i de fem første bøger. Nu er det på tide at runde det hele af, og se om Clara kan stå distancen.

Jeg syntes personligt ikke det er den bedste i serien, det hele er måske lidt for nemt, men god det er den. Kaaberbøl er en fænomenal børnebogsforfatter, det er der ingen tvivl om.

GENKOMMEREN
Vildheks #6
af Lene Kaaberbøl
ISBN13: 9788771052497
192 sider / Udgivet den 6. november 2014

Review by Iben Jakobsen, BoB, 2015

Kommentarer

  1. Jeg er pt ved at læse nummer 4 og giver dig ret i der er handling lige fra start af. Syntes dog det er ret forskelligt fra bog til bog hvad man kan huske derfra.

    SvarSlet

Send en kommentar

Lån løs på eReolen