Maj 2016

Husker du sidste måneds opsummering, hvor jeg højlydt annoncerede, at nu ville jeg købe hus? Jeg havde en snak med banken - og de vil gerne låne mig de nødvendige penge. Men den venlige rådgiver syntes, at jeg for min egen skyld skulle vente, til jeg havde en fastansættelse. Og det er jeg enig med hende i. Frem og tilbage, som et oprørt hav, har mine tanker myldret. Skal, skal ikke. Fordele, ulemper. Gevinst, risiko. I stedet har jeg atter kastet mig  over lejeboligsøgningen, og ja... mere om det næste måned.

Herudover har maj budt på alletiders hyggeligste fødselsdagsfest hos bedsteveninden og en vennegruppe, jeg ser alt for sjældent, men som jeg har kendt siden gymnasiet og bare fungerer fantastisk godt sammen med. Det var en af den slags aftener, man efterfølgende tænker tilbage og som minder en om, at alt sgu egentlig er ganske godt.

Jeg har også været et par ture i biografen - først Captain America 3 (fantastisk fed film, lige i øjet, både sjov og alvorlig) og så X-MEN Apocalypse (fed nytænkning af personerne, flot visuel stil, men lunkent rodet plot og alt for tåbelig skurk).


I maj blev jeg færdig med 23 bøger.
- blandt disse var der 9 lydbøger og 6 tegneserier. 8 bøger var på engelsk.




Længste bog: Med Albert på bagsædet - 398 sider
Længste lydbog: Lad mig tage din hånd - 13t 42m
Korteste bog: I Hate Fairyland - 128 sider
Korteste lydbog: Belgravia 5 - 57m

Bedste oplevelse:
Jeg har læst meget godt denne måned, men intet der var 100% fantastisk. Og så dog. For tegneserien Locke & Key af Joe Hill er gyselig og ret fantastisk. Og I Hate Fairyland er 100% syg i hovedet og skide sjov.

Største skuffelse:
Lad mig tage din hånd skuffede ved at være drama frem for egentlig krimi. Og i Min kat Jugoslavien havde jeg håbet på en bedre kat. Men allermest skuffede 1Q84 mig. Hold nu fast noget langtrukkent ævl. Hvorfor den bog er så positivt omtalt fatter jeg ikke. Den anmeldelse skal nok blive sjov at skrive!

I bagvendt læserækkefølge:
Belgravia 6, En Spion i vores midte - Julian Fellowes **
1Q84, bog 1 - Haruki Murakami **
Det litterære apotek - Nina George  [lektørbog]
I Hate Fairyland, Vol. 1: Madly Ever After - Skottie Young *
Tortall and Other Lands: A Collection of Tales - Tamora Pierce
Under overfladen - Jennifer Echols [anmeldereksemplar]
Skarpe genstande - Gillian Flynn **
Min kat Jugoslavien - Pajtim Statovci [lektørbog]
Lad mig tage din hånd - Tove Alsterdal **
Belgravia 5, Rendezvous - Julian Fellowes **
Locke & Key, Vol. 6: Alpha & Omega - Joe Hill *
Locke & Key, Vol. 5: Clockworks - Joe Hill *
Locke & Key, Vol. 4: Keys to the Kingdom - Joe Hill *
Life by Committee - Corey Ann Haydu * / **
Med Albert på bagsædet - Homer Hickam [lektørbog]
Go Set a Watchman - Harper Lee * / **
Locke & Key, Vol. 3: Crown of Shadows - Joe Hill *
Locke & Key, Vol. 2: Head Games - Joe Hill *
The Crown - Kiera Cass *
Det Fjerde Rige - Maria Nygren [anmeldereksemplar]
Belgravia 4, Et hjem på Belgrave Square - Julian Fellowes **
Alice i Eventyrland / Gennem Spejlet - Lewis Caroll **
Løgnen - CL Taylor [lektørbog]


*Læst/hørt på engelsk
** Lydbog



Kommentarer

  1. *bøjer sig i støvet*
    Respekt! Godt gået med de mange bøger :-)

    Jeg håber på at komme videre med Locke & Key til efteråret. I første omgang skal jeg lige have læst et par Fables, jeg har stående :-)


    Mvh.
    Den lille Bogblog

    SvarSlet
    Svar
    1. Hehe tak :) Fables har jeg aldrig fået læst, men Locke & Key kan jeg i hvert fald varmt anbefale at læse videre i

      Slet
  2. Fedt gået!
    De der I hate Fairyland bøger hvad aldersgruppe vil du sige de er til? Jeg har kigget lidt på dem, men kan ikke helt blive enig med mig selv om hvilke bøger de er.

    SvarSlet
    Svar
    1. IHF er syg i hovedet voksenhumor. Hovedpersonen ønsker sig til fairyland som 10-årig, og 27 år senere er hun der stadig, i samme unge krop men ellers fuldvoksen og rablende sindssyg og morderisk. Det er meget brutalt og hylende morsomt :)

      Slet

Send en kommentar

Lån løs på eReolen