Book Haul #51 - august

16 bøger fandt vej til mig i august, og bunken bærer særligt præg af min interesse for den engelske historie og kongerække.


Jeg har denne måned købt 2 tegneserier:
  • Welcome to Lovecraft, Locke & Key #1 af Joe Hill og Gabriel Rodriquez, som jeg har læst og elsker - og nu vil jeg altså eje dem.
  • Sadly Never After, I Hate Fairyland #4 af Skottie Young, som er fortsættelsen på det mest syrede jeg nogensinde har læst. Jeg var noget overrasket over allerede at have modtaget bogen sidst i august, da den først udkommer 4. september eller deromkring (men det er vist ret typisk bookdepository?)

Efter at have genset dokumentarserien Secrets of Great British Castles fik jeg blod på tanden på at læse endnu mere om Englands historie og konger, og fandt 3 brugte bøger online, der virker som et godt sted at starte. Jeg er dog spændt på om jeg kan komme igennem dem, da de virker mere biografiske end skønlitterære.
  • The Plantagenets: The Kings That Made Britain - Derek Wilson
  • A Great and Terrible King: Edward I and the Forging of Britain - Marc Morris
  • Edward III - WM Ormrod

Det er ingen hemmelighed at Philippa Gregory er en stor stjerne i mine øjne, og takket være brugtbogsmarkedet online fandt jeg de tre bøger, jeg mangler  til spotpriser :)
  • The King's Curse
  • Three Sisters, Three Queens
  • The Last Tudor

Sidst men ikke mindst af mine egne indkøb er som følgende:
  • En udgave af Harry Potter og de vises sten på græsk til min samling, købt på Korfu
  • The Catcher in the Rye af JD Salinger som jeg tilfældigt fandt i den lokale genbrugsbutik
  • Det lille bageri på strandpromenaden af Jenny Colgan som var et billigt tilbud på Plusbog

REKLAME DISCLAIMER
Jeg har modtaget 5 anmeldereksemplarer i august - mange tak til de respektive forlag!
  • Stækkede vinger - Khalil Gibran [udkom hos Turbine den 22/8], arabisk roman fra 1912 om kærlighed og ensomhed, liv og død og meget mere.
  • Veteraner: En kamp i civil - Lars R Møller [udkom hos Lindhardt og Ringhof den 5/9], bramfri debatbog om Danmarks veteraner.
  • Det hvide badehus - Thorvald Steen [udkom hos Turbine den 29/8], norsk roman om familie, skam, hemmeligheder og omkostningerne ved at være ærlig.
  • Lykkelige mennesker læser og drikker kaffe - Agnès Martin-Lugand [udkom hos Politikens forlag den 17/8], fransk roman om at genfinde kærligheden og vende tilbage til livet igen efter en stor sorg.
  • Den rebelske lady - Lisa Kleypas [udkom hos Pretty Ink den 23/8], tredje bind i den romantiske Ravenel-serie.

Kommentarer

  1. Så mange flotte bøger! Og så elsker jeg, at du køber Harry Potter på de sprog du falder over - SKØN måde, at samle på den skønne historie! <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Ja jeg er altså også vild med det - ville bare ønske jeg var kommet i tanke om det tidligere, føler jeg har misset en masse oplagte souvernirs.

      Slet
  2. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  3. Jeg er glad for historisk fiktion, men jeg har ikke været så glad for Phillipa Gregory - jeg har dog nogle bøger derhjemme af hende og har planer om at give hende et skud igen en dag. Det er dog fedt at høre at du er så glad for hende, for det kan være det bare var den enkelte bog eller oversættelsen der var problemet.

    Men sikke en stak du har samlet dig! Der er vist masser af læsestof til de næste par måneder :)

    SvarSlet

Send en kommentar

Lån løs på eReolen