Honeymoon i Paris af Jojo Moyes

Året er 1912. Sophie forelsker sig dybt i kunstneren Edouard, men det er svært at elske på tværs af klasser og Sophies kærlighed sættes på prøve. Et lille århundrede senere er Liv på en trist bryllupsrejse til Paris. På et museum fanger Sophies portræt hendes interesse.

Jeg købte Honeymoon i Paris da jeg var på bogmesse med det primære formål at få Moyes' autograf. Jeg gik selvfølgelig totalt i baglås da det var min tur, så fik kun fremstammet et tamt "I'm a big fan", mens hun hurtigt skrev mit navn efter fra den seddel vi i forvejen selv skulle skrive vores navn på. Hun var nu sød.

Og dygtig til at skrive, det er hun altså også. Bogen her er rigtig fin, men også lidt vatten. Lidt a la Det sidste brev fra din elsker får vi en fortids og nutids historie vævet sammen. Vi følger Sophie, der i starten af 1900-tallet lige har giftet sig med kunstneren Édouard, og Liv, der i 1998 er ved at miste modet på sin bryllupsrejse med arkitekten David. Begge historier foregår naturligvis i Paris og er viklet fint ind i hinanden med en rigtig sukkersød slutning. Grunden til at jeg alligevel kalder den lidt vatten, er at den bare virker lidt overflødig. Der er ikke super meget kød på historien og så blev jeg lidt småtræt, da jeg bladrede om til allersidste side, hvor der stod: "Historien om Sophie og Liv fortsætter i Hende du forlod" (en bog jeg i øvrigt købte online for 2 (!) måneder siden, men endnu ikke har modtaget pga at sælger er en gnu). Jeg går på nåle og venter på at finde ud af, hvad den bog egentlig handler om og om denne bog bare er de første par kapitler.

HONEYMOON I PARIS
af Jojo Moyes
ISBN13: 9788763836692
120 sider / Udgivet i 2014

Review by Iben Jakobsen, BoB, 2015

Kommentarer

Send en kommentar

Lån løs på eReolen