Bøger jeg glæder mig til at læse #2

Trods ihærdig forsøgen lykkedes det bare aldrig at få fat på alle de bøger, man gerne vil. Eller få tid til at læse dem for den sags skyld. Men der er altid nogle særlige bøger, man glæder sig mere til end andre. Det er måske dem, man husker først, når man overvejer, hvad man skal læse næste gang. Eller måske dem, man savler mest over i bogbutikken. Herunder kan du se hvilke 5 bøger jeg glæder mig meget til at læse - så snart jeg får tid.


Cinder (The Lunar Chronicles #1) af Marissa Meyer (udkom i 2012). Lige siden jeg oprindeligt hørte om denne sci-fi/steampunk udgave af de gamle Grimm eventyr har jeg villet læse det. Jeg ejer endda første bog i serie, men har bare ikke fundet tid til at læse den endnu.

The Rosie Effect (Don Tillman #2) af Graeme Simsion (udkom i december 2014). The Rosie Project var en fænomenal bog, og jeg glæder mig helt åndssvagt meget til at læse bog 2 i serien. Jeg er så spændt på om den kan holde stilen og charmen, eller om det kun fungerer i en afgrænset historie.

Guders Blod (Cæsar #5) af Conn Iggulden (udkom i 2014). Det er snart et årti siden jeg læste de første 4 bøger i denne serie om Cæsar. Jeg husker dem som rigtigt gode og lærerige (dog skulle det historiske måske tages med et gran salt). Hvorfor Iggulden pludselig nu udgiver en 5'er ved jeg ikke, men jeg ved jeg skal læse den!

Firefight (Reckoners #2) af Brandon Sanderson (udkom i januar 2015). Jeg slugte bog 1, Steelheart, få dage før bog 2 udkom og var så solgt på hele konceptet. Jeg pre-orderede bog 2 med det samme men endte alligevel med at vendte med at læse den, for ikke at drukne bog 1 i indtryk af bog 2. Jeg er gået i gang med den nu og den er så god!

The Winds of Winter (A Song of Ice and Fire #6) af George R.R. Martin. Vi aner ikke, hvornår den udkommer, men vi er ret sikre på den bliver awesome. Jeg glæder mig så forfærdeligt meget til at læse, hvilke pinsler Martin har tænkt sig at udsætte de mange mennesker i hans næste bog for.


Hvilke bøger, nye som gamle, glæder i jer til at læse?

Kommentarer

  1. Jeg håber, du kaster dig over 'Cinder' - den overraskede mig positivt. Jeg regner med at læse 3'eren i løbet af sommeren, hvor jeg også satser på at læse 'The Rosie Project'. Jeg håber også, at jeg inden længe får læst nogle flere Terry Pratchett-bøger. Har nogle stykker stående, jeg ikke har fået læst endnu, og jeg trænger til et godt grin :-)


    Mvh.
    Den lille Bogblog

    SvarSlet
    Svar
    1. Den er helt klart også højt på listen kan jeg love dig :) Jeg har kun læst 1½ Terry Pratchett bog og jeg forstår det virkelig ikke. Manden var jo tydeligvis genial, men alligevel har jeg haft for travlt med alt for mange andre bøger til at læse mere af ham.

      Slet
  2. Jeg har også 'Cinder' liggende klar, men jeg er slet ikke motiveret til at samle den op, desværre.
    'Stålhjerte' blæste mig virkelig omkuld! Den var virkelig spændende og god, så jeg venter tålmodigt på, at 'Firefight' udkommer på dansk. :D

    SvarSlet

Send en kommentar

Lån løs på eReolen