Februar 2016

Februar har for mig betydet ferie. To uger af måneden har jeg tilbragt i herlige Kenya, og de efterfølgende to uger har jeg brugt på at forsøge at komme tilbage i rytmen på arbejdet. Nu er vinterferie ugerne 7 og 8 heldigvis endelig overstået, så nu burde det hele blive nogenlunde normalt igen. Jeg har takket være ferien fået læst en hel del, men har også været ret effektiv på hjemmefronten i mine weekender. Jeg er pt bagud med godt en snes anmeldelser, hvilket er lidt overvældende, men nu tager vi det en uge eller måske endda dag ad gangen og ser hvad det bliver til. Har i hvert fald ingen planer om at afvige fra tirsdag/torsdag/og-sikkert-også-lørdag skemaet ;)


I februar blev jeg færdig med 16 bøger.
- blandt disse var der 2 lydbøger og 2 graphic novels. 8 bøger var på engelsk.



Længste bog: Det ulmende oprør - 493 sider
Længste lydbog: store små løgne - 12t 14m
Korteste bog: Rape: a love story - 128 sider
Korteste lydbog: Det kommer til at ske - 4t 8m

Bedste oplevelse:
Det Ulmende Oprør er fantastisk fantasy! Golden Son er en genial toer! The DUFF er fænomenal YA! A Girl's Best Friend og Store Små løgne er spektakulær fiktion! Rape er yderst tankevækkende! SÅ. MANGE. GODE. LÆSEOPLEVELSER!!

Største skuffelse:
Jeg havde forventet en helt masse af Lad ulvene komme, og den fangede mig bare aldrig. Den er ikke dårlig, men jeg kan ikke se hvorfor andre er sådan i ekstase over den desværre. Jeg var også lidt skuffet over Det kommer til at ske; den er helt vild god og velskrevet, men slutningen er bare så enormt fesen. Øv.

I bagvendt læserækkefølge:
Ideen om os - Dorte Holm [lektørbog]
Flokdyr - Dorte Holm [lektørbog]
Det kommer til at ske - Lone Aburas ** 4t 8m
The Sandman, Vol. 7: Brief Lives - Neil Gaiman *
The Sandman, Vol. 6: Fables and Reflections - Neil Gaiman *
Lad ulvene komme - Carol Rifka Brunt
Store små løgne - Liane Moriarty ** 12t 14m
Rape: A Love Story - Joyce Carol Oates * 128s
Hungersnød - Aki Ollikainen [lektørbog]
The disresputable history of Frankie Landau-Banks - E. Lockhart *
Skæbnens kald - H.W: Klaris [anmeldereksemplar]
Golden Son - Pierce Brown *
The DUFF - Kody Keplinger *
A Girl's Best Friend - Liz Young *
Det ulmende oprør - Sabaa Tahir [anmeldereksemplar] 493s
Different Witch - Deborah Geary *


*Læst/hørt på engelsk
** Lydbog



Kommentarer

  1. Argh... jeg bør altså snart få læst Det Ulmende Oprør! Jeg er dog lidt forbeholden mht. romancedelen - hvor meget fylder den i bogen, og lægger den op til et trekantsdrama?


    Mvh.
    Den lille Bogblog

    SvarSlet
    Svar
    1. Det bør du virkelig gøre :) romancedelen er så godt som ikke eksisterende og jeg ser det slet ikke som et trekantsdrama. De har bege hjerterne et helt andet sted og hvem nogen ender med og om de overhovedet får en happy end er helt ærligt uvist. Den er meget atypisk YA på det punkt, der er slet ikke det fokus.

      Slet
    2. Ja syntes helt klart du skal komme i gang med den! Jeg tilslutter mig Iben det er næsten ikke eksisterende og de har slet ikke tid til det og en hel masse andet i hovedet ��
      M.V.H. Malene Erika

      Slet
    3. Fedt! Tak til jer begge :-)

      Mvh.
      Den lille Bogblog

      Slet
  2. De bedste læsemåneder er helt sikkert dem, hvor man slet ikke kan vælge den bedste bog ud af fantastiske læseoplevelser. Jeg bør forresten virkelig også snart få læst "Det ulmende oprør", den får jo så meget ros, og jeg er sikker på, det er velfortjent :)

    SvarSlet

Send en kommentar

Lån løs på eReolen