Skæbnens Kald af Haidi Wigger Klaris

Efter opgøret i kirken vågner Ally i skovbunden tidligt om morgenen, og det sidste hun husker er dæmonen som greb fat i hende. Da hun genforenes med kredsen, får hun at vide at Jay, Louise og William er forsvundet. Ally er overbevist om at hullet i det hemmelige rum er en portal til en anden verden og beslutter sig for at tage tilbage til kirken for at finde ud af hvad der er sket. Snart bliver hun konfronteret med sine forfædres synder og må træffe sit livs vigtigste valg.

Skæbnens kald er andet bind i trilogien DÆMONHERSKERENS ARVING – en serie om paranormale kræfter, kærlighed og svære valg. Min anmeldelse af bog 1 kan læses her.

Jeg havde det umiddelbart lidt svært med bogen, for mens jeg vældig godt kan lide selve historien, så kæmpede jeg lidt med stilen. Jeg læste bogen her efter jeg lige havde læst en overflod af helt fantastiske bøger inden for adskillige genrer - men samtlige havde det til fælles at de henvendte sig til et lidt ældre publikum (ikke nødvendigvis voksne). I Skæbnens Kald er Ally ganske vist 17, men sprogligt henvender bogen sig til et meget yngre publikum. Med bibliotekarbriller på vil jeg helt sikkert anbefale serien til de yngste unge fra 11 år og op og dem, der måske har lidt sværere ved at læse og koncentrere sig om de "større" bøger. For der sker virkelig noget i bogen her. Man bliver næsten helt forpustet så hurtigt går det - der er aldrig et stille øjeblik i plottet, ingen lange tænkepauser, og det er helt ideelt til dem, der har brug for fart over feltet. Som "voksenlæser" fandt jeg det lidt for hurtigt og dialogen for simpel, men jeg tror som sagt, det vil falde i ret god jord hos yngre læsere.

Klaris holder stilen og er dykket godt og grundigt ned i den mørkere fantasy med dæmoner og ugudelige skurke. Der er lidt Buffy over det. På grund af den hurtige fremgang får vi igen aldrig rigtig nogen dybere forklaring på særligt meget, og specielt Tristan mangler jeg informationer om, men jeg tror, jeg får mine svar senere. Det bliver meget spændende at læse næste (og sidste?) bog i rækken og se hvad det hele ender med.


SKÆBNENS KALD
Dæmonherskerens arving #2
af Haidi Wigger Klaris
ISBN13: 9788758820088
248 sider / Udgivet den 9. november 2015

Denne bog er et anmeldereksemplar fra forlaget.

Review by Iben Jakobsen, Borough of Books, 2016

Kommentarer

Lån løs på eReolen