Girl Online On Tour by Zoe Sugg

Som efterfølgeren til Girl Online kommer nu Girl Online On Tour, hvor Penny tager med hendes rockstar kæreste Noah på tour rundt i Europa. Efter strabadserne i bog 1, er 16-årige Penny gået offline med bloggen, men er nu klar til den mest romantiske ferie nogensinde. Men det viser sig hurtigt at Noahs skema er tætpakket, og han har knap nok tid til at se hende. Samtidigt er hans band lidt af nogle røvhuller og anonyme trusselsbreve bliver ved med at poppe op. Penny har mildest talt svært ved at holde humøret oppe.

Af fjollede grunde har jeg enormt meget lyst til at hade den her bog (primært er jeg bare træt af youtube-forfatteren), men jeg kan simpelthen ikke lade være med at holde af den. Den er lidt simpel, den er lidt teenage naiv, men den er fængende og sød. Den er lidt af et pastelfarvet eventyr, men jeg må jo nok indrømme, jeg slet ikke kunne lægge den fra mig til sidst. Den var et rart afbræk, og selvom jeg flere gange havde lyst til at ruske Penny til hun tog sig sammen, så lykkedes det alligevel til slut.

Bogen handler i høj grad om at finde sig selv, acceptere hvem man er og så ikke lade andre jokke rundt på det. At man skal stole på egne instinkter og ikke være en dørmåtte. At man skal tage ud på egne eventyr og ikke bare blindt følge i andres fodspor. At man skal finde sin egen drøm i stedet for kun at følge andres. Det er ret standard, men i fin indpakning, og Penny er på sin vis til at relatere til. Det er meget ukompliceret. Alt i alt en fin læseoplevelse, som rammer ret rent ind.


GIRL ONLINE ON TOUR
Girl Online #2
by Zoe Sugg
ISBN13: 9780141359953
352 pages / Published the 22nd of October 2015

Review by Iben Jakobsen, Borough of Books, 2016

Kommentarer

Lån løs på eReolen