5 facts du (måske) ikke vidste om mig #1

  1. Jeg lider af en mild form for ansigtsblindhed. Jeg har utroligt svært ved at genkende folk og skille dem ud fra mængden, hvis jeg kun har mødt dem ganske kort. Jeg skal lære folk bedre at kende for at kunne huske hvem de er og identificere dem på deres ansigt. Det tog mig bl.a. over et halvt år at genkende de fleste i min klasse på gymnasiet. Så hvis jeg ser helt blank ud, når du siger hej til mig til fx BogForum - så er det derfor!

  2. Jeg kan få timer til at gå med excel, datoer og tal. Også selvom jeg ikke skal bruge det til noget som helst. Jeg elsker bare at sætte ting i system. 

  3. Jeg fryser næsten altid. Jeg er ekstrem kuldskær og har tilsyneladende heller ikke jordens bedste cirkulation, så mine hænder og fødder bliver kolde som is, hvis jeg sidder stille længe (=hver eneste aften foran fjernsynet)

  4. Jeg kan ikke abstrahere fra lyd og musik. Jeg tager fx næsten altid lyden af fjernsynet hvis jeg lige skal fokusere på at skrive en anmeldelse - og selvom jeg måske har svært ved at høre, hvad du siger til mig, kan jeg høre musikken fra den anden side af vejen. Folk der smasker, bider i gafler, fløjter eller på anden måde giver træls lyd fra sig - urrgh. Med andre ord - misofoni (modsat nogle der er ramt hårdt og konstant, kommer mit dog lidt i bølger. Nogle dage går intet mig på, andre føler jeg mig helt hysterisk). 

  5. Jeg er så herre dårlig til small talk. Jeg vil så gerne snakke casual med folk, men jeg går altid i stå og føler mig som et rådyr fanget i forlygterne af en bil - jeg aner vitterlig ikke hvad jeg skal snakke om. Vejret??!!

Bonus fact - jeg er (stadig) allergisk overfor kanel. Det er (stadig) røvnederen. Jeg savner (stadig) kanelsnegle.

Kommentarer

  1. Hvor er jeg glad for at du altid synes at kunne genkende mig når vi mødes. Eller lader du bare som om ;D Jeg er til gengæld god til at huske ansigter, men kan ved min død ikke huske hvad folk hedder. Især vores venner og bekendes børn, som i ikke ser så tit, kan jeg have problemer med at huske hvad hedder, hvilket godt kan være lidt akavet nogle gange :/

    SvarSlet
    Svar
    1. Haham nej den er god nok - jeg genkender godt dig :)

      Slet
  2. Den med smalltalk kan jeg også nikke genkendende til. Jeg hader større forsamlinger, hvor man skal mingle med fremmede. Jeg står altid og studerer noget vældigt spændende på væggene. ;-) Til gengæld har jeg ikke problemer på Bogmesser, for der kan man ALTID finde på noget at snakke om. ;-)

    SvarSlet
  3. Jeg synes slet ikke, at man kan mærke på dig, at du har en form for ansigtsblindhed eller er dårlig til smalltalk! :o

    SvarSlet
    Svar
    1. Bogbloggere er også generelt nemmere at snakke med - bøger er vores smalltalk ;)

      Slet

Send en kommentar

Lån løs på eReolen