Juni 2017

I juni måned igangsatte jeg mit helt personlige Projekt Børnelitteratur, der slet og ret går ud på at jeg skal læse mere børnelitteratur, så jeg kan blive bedre til mit arbejde. På Vesthimmerlands Biblioteker er vi kun én på vagt ad gangen, og der er ingen dedikerede børnebibliotekarer - så når et barn eller deres forældre beder om inspiration, så kan man godt være ret blank, hvis man ikke selv lige har noget kendskab til hvad, der rører sig - og jeg læser primært voksen/ungdomslitteratur. Derfor lyder mit læste antal bøger denne måned også ret voldsomt, men en god del er altså forholdsvist letlæste børnebøger :)

I juni blev jeg færdig med 25 bøger.
- blandt disse var der 6 lydbøger og 11 børnebøger. 6 var på engelsk.




Længste bog: De syv søstre - 560 sider
Længste lydbog: Harry Potter and the Order of the Phoenix - 29t 40m
Korteste bog: Boris taber hovedet - 22 sider
Korteste lydbog: The Siren - 7t 1m


Bedste oplevelse:
Jeg har læst vanvittigt mange gode bøger denne måned i vidt forskellige genrer og kategorier: Harry Potter (of course), ØnskemagerenInvasionen af Tearling, De syv søstre, Thors Hammer og Vanvittig skyldig.

Største skuffelse:
Jeg ved ikke hvad jeg helt havde forventet af den, men jeg synes Wonder Woman, Vol 1 - Blood var ret fesen. Det er en form for reboot og genfortælling af hendes origins (og så alligevel ikke, og jeg syntes bare historien var noget rod, der ville for meget, uden jeg overhovedet følte noget for WW.


I bagvendt læserækkefølge:
Vanvittig skyldig - Liane Moriarty [anmeldereksemplar] **
Boris taber hovedet - Jesper W. Lindberg
Så er der krig - Line Kyed Knudsen ***
Alle for én - Line Kyed Knudsen ***
Wonder Woman, Volume 1: Blood - Brian Azzarello * / ***
Thors hammer - Rick Riordan ***
Uovervindelig sommer - Alice Adams [anmeldereksemplar] **
De hvide mænd - Kenneth Bøgh Andersen ***
De syv søstre - Lucinda Riley [anmeldereksemplar]
Den 4. mutant - Jørn Jensen ***
The Siren - Kiera Cass * / **
Sove hos Malou - Line Kyed Knudsen ***
Kys mig nu! - Line Kyed Knudsen ***
Vil du være min kæreste? - Line Kyed Knudsen ***
Platon's Republic - Plato (fotograf) * / ***
Det fortryllede skjold - Peter Gotthardt ***
Hjerteveninder - Line Kyed Knudsen ***
Invasionen af Tearling - Erika Johansen ***
Dino prutter - Søren Jessen
Harry Potter and the Deathly Hallows - J.K. Rowling * / **
Ønskemageren - C.J. Redwine [lektørbog]
Villy Vilddyr - Maurice Sendak ***
Harry Potter and the Half-Blood Prince - J.K. Rowling * / **
SLUK - Imran Rashid
Harry Potter and the Order of the Phoenix - J.K. Rowling * / **


* Læst/hørt på engelsk
** Lydbog / Mofibo
*** Lånt på biblioteket

Kommentarer

  1. Hvor er det fedt, at du får læst så meget! Jeg kan mærke at jeg stadig har det ene ben i specialesumpen, men jeg glæder mig godt nok til at komme rigtigt i gang med læsningen igen. Måske skulle jeg også overveje at starte ved børnebøgerne, jeg bliver altid i så godt humør, når jeg har læst en rigtig god børnebog :)

    SvarSlet

Send en kommentar

Lån løs på eReolen