Book haul #42 - Oktober

[ Indlægget indeholder en stor del anmeldereksemplarer. ]

Efterårets udgivelsesræs toppede i oktober, og 20 bøger er der kommet til siden sidste book haul. Fire har jeg selv købt, ni har forlagene sendt mig, og syv har jeg byttet mig til.
Jeg måtte naturligvis eje Dan Brown's nyeste bog Origin og Peter V Brett's The Core som afslutter hans Demon Cycle serie. Nysgerrighed har drevet mig til at købe Anna Farris' biografi Unqualified (hvorfor gik de fra hinanden???), og respekt fik mig til at købe et eksemplar af Chimamanda Ngozi Adichie's We should all be feminists.

Det nye CarlsenPuls har sendt mig et eksemplar af Sarah Engell's Valget og jeg skal lige have nogen til at fortælle mig om hun igen har skrevet om selfarm, før jeg tør kaste mig ud i den. Lovebooks har sendt mig den romantiske/erotiske Archers stemme, og Turbine har sendt mig en historisk roman om 2 piger der begge fødes i 1929 - Audrey og Anne, Hepburn og Frank. Hvordan de to kan hænge sammen, ved jeg ikke, men ideen er i hvert fald interessant!

Jentas har sendt to bøger til mig, Paul Cleave's nyeste om Theodore Tate, Øje for øje, og  Becky Masterman's anden krimi om FBI-agenten Brigid Quinn, Frygt mørket.

Forlaget Flamingo har sendt mig endnu en Nora Roberts roman, Besat, og okay jeg fatter pointen. Skal nok snart prøve at læse en! Gyldendal har sendt mig en vildt spændende udseende fantasyroman; Spellslinger af Sebastien De Castell, og Politikens forlag har sendt mig Cara Delevingnes debutroman Mirror mirror. Jeg skal ærligt indrømme, jeg ikke kan udstå hende i nogen af hendes filmroller, men er da spændt på, om hun kan skrive en god bog.

Sidst men ikke mindst har Gyldendal også sendt mig vidunderlige Outlander 3: Den rejsende af Diana Gabaldon. Den er ikke med i gruppebilledet øverst, for jeg havde helt glemt at få den med, da den lå på mit skrivebord (jeg er nemlig i gang med at læse i den :)

På efterårets bogbyttemarked i Aalborg, denne gang i KFUKs lokaler byttede jeg mig til 7 bøger. Heriblandt 5 chick lits: Jill Mansell's Nadia knows best, Jenny Colgan's Meet Me at the Cupcake Café og Christmas at Rosie Hopkins' Sweet Shop, Lauren Weisenbergers Alle var der og Lindsey Kelks I heart Vegas.

Herudover fandt jeg også biografien om Rin Tin Tin af Susan Orlean og den paranormale ungdomskrimi Slide af Jill Hathaway.

Og ja. Jeg ved det godt. Fleecen er syltet ind i kattehår. Jeg havde en drøm om at den fleece kun var til mig. Der gik ca halvanden time, så så den sådan ud xD Nu har jeg ligesom bare opgivet. Besøg ikke mig, hvis du er det mindste allergisk overfor katte.

Kommentarer

  1. Spellslinger har jeg slet ikke hørt om - glæder mig til at høre, hvad du synes om den :-)


    Mvh.
    Den lille Bogblog

    SvarSlet

Send en kommentar

Lån løs på eReolen