Oktober 2017

Er det virkelig allerede november? What?

Der er sket meget i oktober, når jeg kigger tilbage på måneden, der er gået - men den er også gået vildt hurtigt. Der har været super travlt på arbejde; blandt andet med organiseringen af de mange efterårsaktiviteter - alt fra booktalks til læseklubber, arrangementer og undervisning.

Så sent som i går aftes droppede jeg alt, der hed Halloween/Allehelgensaften og stod i stedet sammen med en kollega foran 50 fremmødte og fortalte om en håndfuld gode læseoplevelser, vi varmt kunne anbefale dem (jeg skal nok vise mine valgte bøger frem lidt senere på ugen på instagram - har simpelthen endnu ikke haft tid til så meget som at tage et billede!)

På husfronten har det været lidt op ad bakke. Mit fyr skal kæmpe lidt hårdere for at varme alle værelserne op, nu hvor vejret er kølet, og det har været lidt en kamp at overbevise alle radiatorerne om at være samarbejdsvillige. Herudover fik  opvaskemaskinehistorien endelig en afslutning. Helt tilbage i slut-september bestilte jeg en ny opvaskemaskine, da den gamle gav op - og Skousen formåede at sende mig ikke én, men to! der var i stykker. Tredje gang var dog lykkens gang og jeg ved ikke, om det var montøren eller mig, der var mest glad, da den endelig virkede! Når jeg kigger tilbage på det nu, er det en sjov anekdote, men mens jeg stod i det ... jeg har siddet en del gange på køkkengulvet og stortudet.

Jeg var også lige ved at tabe sutten, da jeg kom hjem til en kat, hvis ene pupil havde trukket sig sammen til en smal streg. Google spåede alt fra blodprop til virus, så afsted til dyrlægen. Nu, én uge senere og 1000 kr fattigere, har katten det godt, og øjet er fint igen (næsten, vi ved ikke rigtig hvad det skyldes, og hun kan potentielt med tiden miste synet i det, men som indekat klarer hun den).

Men nu er alt altså godt :) Eller. Altså, i går på vej hjem fra booktalken, døde min bil og jeg skulle ha' fat i autohjælp for at komme videre - men det viste sig bare at være en løs forbindelse! Men aaaaaarrrrrghhhh!!!

Arbejde og alskens ulykker aside, så har der også været tid til veninderne. Jeg har haft mine skønne veninder fra gymnasietiden til aftensmad/forsinket fødselsdag, og jeg har været i biografen og set på skønne Thor <3 Filmen var slet slet ikke som forventet, og jeg ELSKEDE den. Fantastisk sjov!

Sidst men ikke mindst var det naturligvis også readathon tid i weekenden i uge 42, og jeg fik læst en dejlig masse. Jeg måtte dog efterølgende indse, jeg hverken havde tid, lyst, energi eller overskud til at gøre så frygtelig meget mere ved det, så jeg fik aldrig lavet en ordentlig opsamling eller kom så vidt omkring i bloggerland. Men forhåbentlig kan min kommende ferie give mig lidt energi - men mere om det i min opsamling for november :)


I oktober blev jeg færdig med 15 bøger.
- blandt disse var der 4 lydbøger og 1 børnebog samt to ganske korte bøger. 4 var på engelsk.


Længste bog: Løftet - 462 sider
Længste lydbog: Kongelig snigmorder - 32t 51m
Korteste bog: We should all be feminists - 52 sider
Korteste lydbog: Den bøjede mønt - 7t 36m

Bedste oplevelse:
Heksen var virkelig godt skrevet, og trods den gabte over enormt meget, fungerede dens plot rigtig godt.

Største skuffelse:
Jeg er stadig ikke kommet mig over Det dybe vand. Nøj for en fuser.

I bagvendt læserækkefølge:
Heksen - Camilla Läckberg **
Destination: Indien - Katy Colins [anmeldereksemplar]
I får ikke mit had - Antoine Leiris ***
We should all be feminists - Chimamanda Ngozi Adichie ***
Løftet - Martin Davidsen [lektørbog]
Hva' så nu? - Geo [anmeldereksemplar]
I was here - Gayle Forman
Seeking her - Cora Carmack
Goth Girl and the Wuthering Fright - Chris Riddell ***
Den bøjede mønt - Jennifer Bell **
Drømme på flugt - Elizabeth Laird [anmeldereksemplar] **
Leona: Med alle lovlige midler - Jenny Rogneby [lektørbog]
Kongelig snigmorder - Robin Hobb [anmeldereksemplar] **
Det dybe vand - Paula Hawkins
Den dag, der forandrede alt - Laura Tait & Jimmy Rice [lektørbog]


* Læst/hørt på engelsk
** Lydbog
*** Lånt på biblioteket



Kommentarer

  1. Hold da op en måned! Den behøver ikke gentagelse :-O

    Vores ene kat formåede at få et bid under hagen, så han fik en byld - afsted til dyrlægen for at få bylden fjernet og givet katten penicillinkur. Suk.


    Mvh.
    Den lille Bogblog

    SvarSlet

Send en kommentar

Lån løs på eReolen