Marts 2016

Marts - du kom, du så og så gik du igen. Du har været en flygtig måned, og når jeg tænker tilbage, kan jeg kun komme i tanke om tre større begivenheder udover dagligdagens arbejde.

Først og fremmest var det slut med semi-grønt hår. På en sjælden fridag sad jeg hos min søde frisør i mere end 4 timer og fik trukket al farven ud af håret (hvorefter jeg havde smukt gyldent hår - og en krans af knaldorange rundt om hovedet). Så farvede vi bunden mørk og striber af mørkt og lyst og badabum badabim, så var alt godt igen.

Lørdag den 12. var jeg på krimimesse. Jeg og min kollega Pernille (se hendes nye bogblog her) havde en bus fuld af biblioteksbrugere med, men da først vi kom frem til det gamle statsfængsel i Horsens var der fri leg for alle. Det var spændende endelig at være til krimimesse, men min overvejende konklusion er nok, at jeg bare ikke læser nok krimier til virkelig at finde det interessant. Der var mange gode tilbud, men også alt for få foredrag jeg rent faktisk havde interesse i. Men hyggelig dag!

Så blev det påske. Jeg havde planer om alt muligt, men fik ikke rigtig lavet noget som helst. Bare 5 dages afslapning og et par enkelte family-get-togethers. Hyggeligt nok, men nu står den virkelig på chokolade detox.


I marts blev jeg færdig med 15 bøger.
- blandt disse var der 5 lydbøger, 2 graphic novels og 2 fagbøger. 4 var på engelsk.


Længste bog: Thief's Magic - 560 sider
Længste lydbog: Geminiderne- 16t 53m
Korteste bog: World's End - 160 sider
Korteste lydbog: Den gamle mand og havet - 3t 3m


Bedste oplevelse:
Nanna Foss har skrevet en fantastisk god toer med Geminiderne, og Ernest Cline holder den vildeste sci-fi nørd-fest med Armada.

Største skuffelse:
At noget er en skuffelse lyder så frygteligt negativt. Og det er det selvfølgelig også til dels. Men jeg er skuffet over Noget om Grace. Ikke fordi det er en dårlig bog - for det er den slet ikke. Den var bare slet heller ikke hvad, jeg havde forventet. Bogen om bibliotekskatten Dewey derimod, skuffede fordi den var fælt langtrukken og handlede alt for meget om alt muligt andet. Og endelig skuffede En mørkere himmel fordi jeg syntes, den var hamrende uinteressant.

I bagvendt læserækkefølge:
Den gamle mand og havet - Ernest Hemingway **
Noget om Grace - Anthony Doerr [anmeldereksemplar]
En mørkere himmel - Mari Jungstedt/Ruben Eliassen **
Dybet - Paul Cleave [lektørbog]
The Sandman 9, The Kindly Ones - Neil Gaiman *
Geminiderne - Nanna Foss ** [anmeldereksemplar]
Fængselsliv - Vridsløselille Statsfængsel i ord og billeder - 1859-2015 - Peter Grønlund
Er du okay, Marie? - Annika Eibe [lektørbog]
The Sandman 8, World's End - Neil Gaiman *
Konservatoren - Nina Vad Holtum [lektørbog]
Armada - Ernest Cline * / **
Danmarks smukkeste piger - Bjørn Westergaard
Dewey: Bibliotekskatten, der ændrede verden - Vicki Myron
Thief's Magic - Trudy Canavan *
Spejl, skulder, blink - Dorthe Nors **


*Læst/hørt på engelsk
** Lydbog

Kommentarer

  1. Sikke en produktiv læsemåned, du har haft!

    Og så er jeg selvfølgelig helt enig mht 'Dewey'. Sikke en omgang hø!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hehe ja den var godt nok en slem skuffelse for os begge :)

      Slet

Send en kommentar

Lån løs på eReolen