Readathon April 2016

Books finished: 6
Pages read: 1298

[13:23] Book 6
I've just turned the last page in a graphic novel by Joe Hill, which was really good. Loved the style of it! With just over half an hour to go, I don't see much of a point in starting anything new. Will instead spend some time cheering on those fighting to read those last pages :)




[12:36] Book 5
Wow. Talk about an un-put-downable book. Me without you is just heart wrenchingly good.
It's time for a bit of lunch and what will probably be the last book for me this readathon.




[08:11] Goodmorning!
Fell asleep the moment I finished the last page of last night's graphic novel. Just closed my eyes and BAM! I'm up and about again now, and have settled down with some breakfast and a new book :)




[23:06]
Have moved from my couch to my bed and am now curled up with the final Sandman book by Neil Gaiman.



[22:01] Book 3
I finally managed to finish my third book. After reading the final page I had to turn to wikipedia to be sure I had actually understood it. I mostly had. Oh well. I can now honestly say I've read a Russian novel xD


[19:51]
Started a new book before supper and am about halfway through it now. It was a rough start where I frequently wondered if I'd overreached myself this time, but now it's moving along quite nicely. I am of course, talking about Fyodor Dostoyevsky's The Double. A short but complex Russian novel from 1846.



[17:24] Book 2
I felt the need to read something super easy and so, I read Chris Riddells' Ottoline and the yellow cat. Short, cute and wonderfully illustrated :)



[16:48] Book 1
I've finished my first book! I read a fairly old Danish novel  by Ida Jessen Det første jeg tænker på (The first thing I think about). It was all right, but not exactly riveting - but now I've finally read all 3 in that series!



[14:00] - The Opening Meme (and probably the only one I'll do)
Hello to you all, if you haven't been around my blog before, I thought I'd tell you a tiny bit about myself to start off the event.

1) What fine part of the world are you reading from today?
I live, work and read in a rural area of the tiny Scandinavian country Denmark.
2) Which book in your stack are you most looking forward to?
I'm really excited to read the final Sandman novel.
3) Which snack are you most looking forward to?
The crisps. Oh god, the crisps!
4) Tell us a little something about yourself!
I'm a 27 year old librarian with a cat asleep in a ray of sunlight right next to me.
5) If you participated in the last read-a-thon, what’s one thing you’ll do different today? If this is your first read-a-thon, what are you most looking forward to?
This will be my 8th time and I don't think I'm changing it up much this time. I think I've got my readathon prety much figured out :)


[12:55]
In just 65 minutes it begins! In the last few hours I've cleaned a bit and set up base in my couch.
My book pile has also grown with a few extra books and a couple of graphic novels - those are always handy :)



[11:17]
It's World Book Day, it's the 400th year anniversary after Shakespeare's death and in just a few hours it's the start of the readathon.
I've been up since 7:22 despite all my intentions of sleeping in and being up to the challenge of staying up late. I've been to the shops for some delicious supplies, and have cooked myself an early lunch. I'll update this post throughout the next 24 hours - happy reading :)

Kommentarer

  1. Jeg kunne heller ikke sove længe i dag, selvom det var planen :b så jeg har også ventet ganske utålmodigt de sidste par timer, på at klokken skal blive 14, så vi kan komme i gang med at læse.
    Jeg glæder mig til at følge dit læsedøgn :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er bare så typisk når man endelig lige skal have lidt ekstra søvn, så kan det sjældent lade sig gøre ^^ I lige måde :)

      Slet
  2. Og nu er der kun fem minutter! *tripper utålmodigt*

    God læselyst :-)


    Mvh.
    Den lille Bogblog

    SvarSlet
    Svar
    1. Og nu er der allerede gået knap 3 timer! Tiden går for hurtigt!

      Slet
  3. Det bliver så godt! God læselyst :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak i lige måde Pernille :)

      Slet
    2. Hold da du fik læst meget :) Hyggeligt at følge dig fra sidelinjen. Vi snakkes ved :)

      Slet
  4. Håber du kommer til at hygge dig, trods lidt søvn - du har i hvert fald en MASSE bøger til at holde dig vågne med!
    Rigtig glædeligt læsedøgn til dig! <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Hihi, jeg var nær faldet i søvn ved 15-tiden. Lå alt for godt ^_^

      Slet
    2. Hahaha, min krop var også fan af lur-ideen omkring 16. :P Åha! 'Ottoline and the Yellow Cat' lyder virkelig fin!

      Slet
  5. Det er virkelig en god dag til at fejre litteraturen, må man sige.
    Jeg håber du får et fantastisk read-a-thon.

    God læselyst!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er simpelthen så boglig en dag, det gør helt ondt - på den gode måde :) I lige måde!

      Slet
    2. Hah, jeg kan godt lide det lyder som om du lige tog en hurtig lur, selvom du har sovet nogle timer? :D

      Slet
  6. God læselys, søde Iben! Jeg glæder mig til at følge med hos dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Nikoline, i lige måde :)

      Slet
    2. Hvor er det altså nogle spændende bøger, du får læst. Jeg vil selv gerne læse den samme bog af Dostojevskij.

      Slet
    3. Den var altså også rigtig spændende. Den var lidt frustrerende undervejs hvor jeg ikke var helt sikker på jeg forstod den, men nu hvor jeg har tygget på den et par timer, giver den ret god mening :)

      Slet
    4. Klassiske russere er oftest en mundfuld.
      God slutspurt!

      Slet
  7. Chips er jo guds gave til mennesket! ;)

    SvarSlet
  8. Virkelig smukke billeder. Og åh, din kat er en charmør <3

    Derudover er din bogstak virkelig imponerende! sikke mange og vidt forskellige bøger. Jeg glæder mig til at følge med!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, når det passer hende at være det ;)

      Slet
    2. Hha, but of course! Alting når det passer katten ;-)

      Og det lyder altså hyggeligt med tegneserielæsning i sengen. Ah. Graphic novels er bare perfekte til readathon-læsning, synes jeg.

      Slet
  9. Ja, for søren da - jeg bliver også altid overrasket over, hvor hurtigt tiden går til Read-a-Thon! Men det er hyggeligt :-)


    Mvh.
    Den lille Bogblog

    SvarSlet
    Svar
    1. Tiden flyver når man har det godt! :)

      Slet
  10. God stil med korte bøger, det er et godt trick til at få det til at se ud som om man rigtig får læst noget.

    SvarSlet
    Svar
    1. Et trick ville jeg nok ikke kalde det. Korte bøger kan også være allerhelvedes tunge ;)

      Slet
  11. Jeg vil gøre det samme som dig - snuppe en graphic novel med i seng. Sov godt :-)


    Mvh.
    Den lille Bogblog

    SvarSlet
    Svar
    1. Graphic novels har en ekstra fordel i sengen - de er ikke supertunge hvis man taber dem ned i hovedet ;)

      Slet
    2. So true! :D
      Det har været fedt at følge med - især i dine positive udmeldinger om Locke & Key-serien, som jeg startede på tidligere i år :-)

      Slet
  12. Jeg kunne ikke lige finde tråden, hvor jeg sidst skrev - så starter lige en ny her på falde rebet:0) Måske mine øjne er en smule trætte.... Hvor er du super god med alle de bøger du har læst!
    (jeg spørg lige igen) - Hvad syntes du om Ida Jessen? har hørt meget godt om hendes bøger. God slutspurgt til dig ;0)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har det lidt både og med Jessen. Nu har jeg læst hendes "trilogi" i helt forkert rækkefølge (startede med Børnene), og ingen af de 3 har på noget tidspunkt "wow"-et mig. Men der er alligevel noget. Hendes skrivestil og hendes emne, det dybt trivielle, hverdagen der løbet af sporet, savnene og sorgen. Der er bare et eller andet der. Plus, jeg syntes det er sjovt at læse om Hvium og området tæt ved Viborg, jeg er bekendt med :)

      Slet
  13. Hvor er det herligt, at 'Mig uden dig' var så god! Græd du over den? Det synes jeg, så mange har sagt, de gjorde!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jaa den var så god! Jeg ikke decideret græd.. jeg havde bare lige pludselig meget svær med at se teksten på side, det hele blev ret sløret... ja okay og så hikstede jeg en del. Ej okay, jeg endte faktisk med at sidde og græde snot, men kun kort!

      Slet

Send en kommentar

Lån løs på eReolen