Jeg er flyttet!

Så har jeg fået ny lækker lejlighed og (7-9-13) jeg er vildt glad for at bo her. Sofie tager det også rigtig pænt, selvom hun skal bruge noget længere tid på at vende sig til ikke at freake fuldstændig, når overboen går rundt over os.

Min kære onkel, stærke fætter og kusines søde kæreste var så super flinke at give en hånd med (=de bar 95% af det hele og kørte traileren), eftersom min egen flyttemand (far) jo pt bor i Kenya. Flytningen af alle møbler, kasser etc foregik på få timer onsdag aften, og lørdag formiddag efter 2 dages sygdom og godt slatten, tog jeg Sofie under armen (højt vrælende i hendes transportkasse) og så flyttede vi ind. Det var vigtigt for mig at have et par dage i lejligheden sammen med hende, inden jeg skulle afsted på arbejde, og hun skulle være der alene.

Billeder følger nedenunder, men første lige et kig på hvordan det ser ud, når 500+ bøger skal pakkes ned - og man indser, man ikke har nær nok kasser.


Jeg havde 10 nyindkøbte kasser fra Harald Nyborg af typen Jr. som er perfekte til bøger. Men det var som i ser, ikke nok. Så fandt jeg et par ældre brugte kasser. Stadig ikke nok. Så købte jeg 10 mere. Jeg har i sidste ende mistet tællingen over hvor mange kasser, jeg havde i brug bare til mine bøger, men lad os bare sige, at jeg havde pænt ondt i armene af at slæbe rundt på dem :)

Jeg havde naturligvis prioriteringerne i orden, da jeg pakkede ud og havde fokus på bogreoler og bøger. Det var egentlig min plan at lave en tilsvarende video af udpakningen, men jeg gik til og fra det i løbet af weekenden og var for groggy til at orke at sætte kameraet op (specielt fordi det også først skulle lade =DÅRLIG PLANLÆGNING, IBEN!)

Jeg er selvfølgelig overhovedet ikke færdig med at flytte ind. Vi skal lige en tur til IKEA en gang eller tre og købe et par små detaljer som spisebord og stole, gardiner til soveværelset og stuen og lignende ubetydeligheder, men hjemmets hjerte står mere eller mindre som det skal. Og der er masser af plads til nye bøger, efterhånden som jeg får dem læst :) (reolerne i stuen er udelukkende til læste bøger, de ulæste skal på en eller anden måde alle stå ind i én halv reol i soveværelset.







Hvem er interesseret i ny reol rundtur? :)

Kommentarer

  1. Stort ja til ny reol rundtur ;) Kan nikke genkendende til aldrig at købe nok flyttekasser i første omgang. Glæder mig til at se din nye lejlighed :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Glæder mig også til at vise den mere frem ^^

      Slet
  2. Tillykke med dit nye sted! Hvor ser det fint ud. Og stort ja til reol rundtur. :0)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det :) Kan dog afsløre det er strategisk taget billeder, så rod og flyttekasser skjuler sig godt ;)

      Slet
  3. Elsker, elsker, elsker reolrundture!! Tillykke med dit nye hjem :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Den må jeg hellere få lavet så :) Tak for det!

      Slet
  4. Det ser så fint ud. Tillykke med dit nye hjem.
    Glæder mig til at se nærmere på din reol-rundtur.
    (Sådan en må jeg også hellere snart få taget mig sammen til at lave.)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hehe ja man skal virkelig lige få mandet sig op, når sådan en skal laves :p Glæder mig også til at se din!

      Slet
  5. Ser dejligt ud - skønt køkken og dejlige reoler :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) De to er også mine favoritter

      Slet
  6. God idé med video af bogpakning! :D

    SvarSlet
  7. Tillykke med det nye hjem! Må du og bøgerne få mange lykkelige stunder her :D


    Mvh.
    Den lille Bogblog

    SvarSlet
  8. Haha, sikke en fin video! Jeg står selv i samme situation, da jeg overtager ny lejlighed pr. 15. august. Og må indrømme, at jeg ikke glæder mig til at pakke bøgerne ned. Ligeså meget, som jeg elsker at pakke ud, lige så meget hader jeg at pakke ned....

    SvarSlet

Send en kommentar

Lån løs på eReolen