Bridget Jones's Baby af Helen Fielding

As Bridget careers towards baby-deadline, tortured by Smug Mothers miming her ticking biological clock, a series of classic Bridget Jones moments finally leads her into pregnancy but just not quite as intended. Its a pregnancy full of cheesy potatoes, outlandish advice from Drunken Singletons and Smug Mothers, chaos at scans and childbirth classes, high jinks and romance, joy and despair but all of it dominated by the terribly awkward question Who's the Father?

Åh Bridget. Hvor har jeg dog savnet dig.

Jeg så som ung filmene og var fascineret. For en håndfuld år siden (i 2012) læste jeg bøgerne og blev forelsket. Den tørre britiske humor ramte plet. Da tredje bog (Mad about the boy / Vild med ham) kom i 2013 var jeg forvirret. Den var da okay, men slet ikke på samme niveau.

Men så kom babyen. Bogen, der egentlig er den rigtige 3'er. Og den er bare perfekt. Jeg blev super glad, da Lindhardt og Ringhof sendte mig en uventet pakke med den, men jeg blev ovenud lykkelig, da jeg så mofibo havde den som lydbog - på engelsk. Bridget er indbegrebet af engelskhed, og hun bør, så vidt muligt, nydes på engelsk. De danske oversættelser er fortræffelige, men vi har slet ikke ord og udtryk nok til rigtigt at kunne få helt samme glimt i øjet.

I Bridget Jones's Baby vender vi tilbage til essensen af Bridget. Hun er -atter- single, og det biologiske ur tikker og nærmer sig udløbsdatoen. Men en række af klassiske Bridget øjeblikke gør at hun ender i lykkelige omstændigheder - men ikke helt som forventet. For hvem er faren?

Baby bogen her er den sjoveste dejligste hjertevarme lækre fine hyggelige rare kærlige fedeste bog. Er man Bridget fan er den et must-read. Jeg blev så glad af at læse den og jeg glæder mig meget til at genlæse dem alle (på nær den oprindelige 3'er. Den kan jeg godt undvære).

Bridget Jones længe leve. Hip hip - HURRA!


(Jeg har endnu ikke set filmen, og ved ærligt talt ikke om jeg vil. Jeg kan ikke helt forlige mig med at Daniel Cleaver/Hugh Grant er skiftet ud med en helt ny mandsperson).


BRIDGET JONES'S BABY: THE DIARIES
Bridget Jones #4
af Helen Fielding
ISBN13: 9781473548183
Lydbog, 4t 5m / Udgivet i oktober 2016

Den danske oversættelse er et anmeldereksemplar fra forlaget.

Review by Iben Jakobsen, Borough of Books, 2017

Kommentarer

  1. Filmen er awesome! :) Bare se den, og vær forberedt på både at grine og græde, nogle gange på samme tid ;)

    SvarSlet

Send en kommentar

Lån løs på eReolen