Februar 2017

Så. meget. sygdom. Jeg var syg i næsten 2 uger i træk! Først med ubestemmelig dårligdom, dernæst med influenza. Om det første bare var starten på anden omgang, eller om det bare førte til svækket immunsystem så jeg var nemt offer for influenzaen ved jeg ikke - men jeg ved hvor meget jeg hader at være syg! (Kunne jeg i det mindste bare have brugt tiden på at læse - men næ nej, jeg havde hovedpine og ondt i øjnene og kunne slet ikke koncentrere mig om bøger de fleste dage). Her ved udgangen af måneden snotter og hoster jeg stadig, men er i det mindste frisk igen.

Hvad angår læsningen startede måneden altså trægt ud - jeg kunne simpelthen ikke fokusere mens jeg var syg. Efterfølgende tog jeg dog revanche, og som listen også bærer præg af så har jeg været på lidt af en mission med at få læst nogle af mine mange anmeldereksemplarer. Jeg har i mit soveværelse 2 reoler og her har jeg delt mine bøger op. I den ene er de bøger, jeg selv køber, og dem, som jeg får tilsendt af forlag uden at have bedt om dem. I den anden reol er et par hylder dedikeret til de bøger jeg selv har bedt forlagene om - det er disse bøger jeg har forsøgt at få læst lidt flere af (hvilken ikke er jordens sværeste opgave eftersom jeg jo sjovt nok primært beder om bøger jeg virkelig gerne vil læse ;)

I februar blev jeg færdig med 10 bøger.
- blandt disse var der 4 lydbøger og 1 tegneserie. 2 var på engelsk.


Længste bog: Kongens brev - 433 sider
Længste lydbog: An African Love Story - 14t 46m
Korteste bog: Jack the Ripper - 224 sider
Korteste lydbog: The Commitments - 3t 39m

Bedste oplevelse:
An African Love Story vinder helt klart med flere længder. Den er smuk, rørende og transporterede mig tilbage til Kenya  På kant med livet er en virkelig dejlig YA bog, Sejlvæveren et stykke super fantasy og Hvor taler du flot dansk! er en underholdende og tankevækkende biografi (anmeldelse på tirsdag!)  - Og NIMONA var en super flot og sjov tegneserie.

Største skuffelse:
Ingen bøger skuffede i denne omgang, men Sort uheld og Jack the Ripper var de bøger der imponerede mig mindst - men de var absolut ikke dårlige.


I bagvendt læserækkefølge:
An African Love Story: Love, Life and Elephants - Daphne Sheldrick * / **
På kant med livet - Jennifer Niven [anmeldereksemplar]
Guldægget - Cynthia D'Aprix Sweeney [anmeldereksemplar]
Myter og Mysterier: Jack the Ripper - Jesper W Lindberg [anmeldereksemplar]
Kongens brev - Martin Davidsen [lektørbog]
The Commitments - Roddy Doyle [anmeldereksemplar] * / **
Hvor taler du flot dansk! - Abdel Aziz Mahmoud **
Nimona - Noelle Stevenson *  / ***
Sort uheld - Lee Child **
Sejlvæveren - Muffy Morrigan [anmeldereksemplar]


* Læst/hørt på engelsk
** Lydbog / Mofibo
*** Lånt på biblioteket

Kommentarer

Lån løs på eReolen