August 2017

August var en uge i Spanien (det føles allerede som en evighed siden!) på de lækreste strande og under en brændende varm sol. August var også uendeligt meget regnvejr herhjemme. Jeg havde en uges fri efter Spanien og et naivt håb om havearbejde og husrenovering. Det blev ikke rigtig til noget.
August var en indflytterfest og 2x30 års fødselsdagfest. August var en tur i biografen, og august var starten på en modificeret suppekur (jeg sulter mig ikke, men har sagt farvel til sukker og stivelse).
August var tilbage til arbejde og forsøget på at vågne om morgenen. August var tyvstarten på efterårets bogudgivelser (seriøst. Jeg har fået så mange anmeldereksemplarer hjem allerede, det begynder næsten at være pinligt.)
August var en god måned, men på en eller anden måde også en trist måned; det er lidt tidligt at blame vinterdepressionen, men bare det at året allerede går på hæld, går mig på. Men omvendt glæder jeg mig til efterårets smukke røde nuancer, til kulden, de røde kinder, vanter og halstørklæder.


I august blev jeg færdig med 16 bøger.
- blandt disse var der 6 lydbøger, 3 biografier, 1 graphic novel og 1 børnebog. 7 var på engelsk.


Længste bog: Elantris - 615 sider
Længste lydbog: Dark Matter - 11t 10m
Korteste bog: The Hope of Elantris - 25 sider
Korteste lydbog: Mine egne veje - 3t 44m

Bedste oplevelse:
PAPA er uden tvivl månedens krimi, Elantris blæste mig helt omkuld inden for fantasy genren, Findes der en, findes der flere er lige til at forelske sig i, Kunsten at være normal er en smuk og skøn ungdomsbog, og Dark Matter er solid sci-fi/spænding.

Største skuffelse:
Jeg var absolut ikke fan af Jane Aamund og hendes nyeste biografi, Mine egne veje. Hun fremstår som en utrolig træls person (hoven, bedrevidende, dømmende, overlegen, etc) og det var kun i mangel af bedre på en lang biltur, at jeg overhovedet hørte den færdig.

I bagvendt læserækkefølge:
Dark Matter - Blake Crouch **
Rolf er ren - Mikkel Messer ***
Mine egne veje - Jane Aamund **
You're never weird on the internet (almost) - Felicia Day * / **
Kunsten at være normal - Lisa Williamson [anmeldereksemplar]
Life and Laughing - Michael McIntyre * / **
The Mystery Knight - George RR Martin *
Findes der en, findes der flere - Mhairi McFarlane
Den sidste gode mand [graphic novel] - A.J. Kazinski ***
Spectacles - Sue Perkins * / **
Central Park - Guillaume Musso [lektørbog]
The Hope of Elantris - Brandon Sanderson *
Elantris - Brandon Sanderson *
Papa - Jesper Stein [anmeldereksemplar]
Rent personligt - Lee Child [anmeldereksemplar] **
Fantastic Beasts and Where to Find Them - JK Rowling * / ***


* Læst/hørt på engelsk
** Lydbog / Mofibo
*** Lånt på biblioteket

Kommentarer

  1. Elsker efterår, men ja - det har en bittersød smag, for jeg er langt fra færdig med sommeren. Heldigvis skal vi en smuttur til Rom i oktober, så der kan jeg forhåbentlig få et skud sommer, som skal gemmes til den laaaange vinter! :)

    Deltager du i øvrigt i read-a-thon til oktober?


    Mvh.
    Den lille Bogblog

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh hvor lækkert med Rom :)

      Det kan du tro jeg gør! Den misser jeg ikke :D

      Slet

Send en kommentar

Lån løs på eReolen