Februar 2018

Åh februar. Den korte kolde måned, hvor man lige når at tro, det næsten er forår, før der pludselig vælter adskillige tons sne ned fra himlen.

Jeg havde trods ihærdig kamp et par sygedage i løbet af måneden. Jeg tror efterhånden samtlige på min arbejdsplads har været nede og vende, så enten smitter vi hinanden på kryds og tværs - eller også er det hele lånernes skyld ;)

Jeg har endelig fået taget mig sammen til at male i stuen - jeg har givet det 70'er brune loft de to første lag hvide maling, og hold nu på hvor det bare lysner! Er så tilfreds :) Når det har fået 1 lag mere, går jeg videre til væggene (på nær de rå mursten). Det bliver så fint. Nu mangler vi bare at min fars flyttecontainer fra Kenya kommer til landet, så jeg kan nyindrette rummet med bl.a. de malerier jeg købte dernede.

En anden stor begivenhed i februar er, at jeg har købt ny brugt bil. Min gamle blå citron var ved at nærme sig sidste salgsdato, og jeg tænkte, jeg hellere måtte tage valget, inden den tog det for mig. Det er blevet til en voldsomt fin sølvkat, og takket være den, sammenlagt med mit huslån, er jeg nu forgældet noget nær resten af mit liv xD yay.

Jeg har ikke fået læst det helt vilde i februar af mine egne bøger, da lektørjobbet har krævet en del - jeg elsker det (og min gæld elsker det) men kigger alligevel lidt bedrøvet på mine forsømte egne valg - men det går nok alt sammen. Tak gudskelov for lydbøger!



I februar blev jeg færdig med 9 bøger.
- blandt disse var der 5 lydbøger. 2 var på engelsk.


Længste bog: Mosefolk - 480 sider
Længste lydbog: Still Me - 13t 37m
Korteste bog: Exit West - 240 sider
Korteste lydbog: Drengen i den stribede pyjamas - 4t 50m

Bedste oplevelse:
Still Me var en rigtig dejlig oplevelse, The Hazel Wood var uventet grum og Den nye jarl - virkelig god! Skal helt sikkert have fat i mere af Kleypas.

Største skuffelse:
Ingen bøger skuffede, men Mosefolk var rigeligt lang.

I bagvendt læserækkefølge:
En lille god gerning - Lucy Dillon **
Den nye jarl - Lisa Kleypas [lektørbog]
Mosefolk - Mette Wessel Fyhn [lektørbog]
The Hazel Wood - Melissa Albert * / **
Drengen i den stribede pyjamas - John Boyne **
Exit West - Mohsin Hamid [lektørbog]
Universets engle - Einar Mar Gudmundsson [anmeldereksemplar] **
Still Me - Jojo Moyes * / **
Skæbnebrevet - Alexandra Nilsson [lektørbog]

* Læst/hørt på engelsk
** Lydbog / Mofibo
*** Lånt på biblioteket


Kommentarer

Lån løs på eReolen