Oktober 2018

I Oktober har vi for alvor sagt farvel til sensommeren, og den står nu på varmt tøj og kold vind. Jeg kan egentlig rigtig godt lide efterårsmånederne, men har som husejer nu også bare lige et pillefyr at fodre - og det bliver glubsk når vinden blæser i den helt rigtige retning!

Oktober har været en bog måned. På mit arbejde har jeg sammen med en god kollega afholdt 2x aftenarrangement kaldet Romaner & Rødvin, hvor vi hver præsenterer en håndfuld gode nyere bøger og midt i måneden var der det halvårlige readathon, hvor jeg fik læst 7½ bøger.

Jeg præsterede også på en arbejdsdag i oktober at køre til kursus i Odense og efterfølgende køre til det fjernest liggende bibliotek og afholde arrangement - jeg var så bombet. Næsten 600 km kørsel, kursus og booktalk - aldrig igen på samme dag xD

Mens hvad der føltes som resten af Danmarks befolkning var på Bogforum og instagrammede løs, så passede jeg min 'lillebror', mine forældres skønne golden retriever Ludvig, så weekenden gik hovedsageligt med at lufte ham.

Jeg har fået hørt en del lydbøger i oktober, og herad kan en stor del tilskrives min lange køretur til Odense, + adskillige dages hårdt slid i køkkenhaven. Readathonen hjalp godt på de fysiske bøger, og så har jeg også læst en håndfuld billed- og børnebøger, for lige at have fingeren lidt på pulsen på det område også.

I oktober blev jeg altså færdig med 24 bøger.
- blandt disse var der 7 børne- og billedbøger, 7 lydbøger og 3 graphic novels. 6 var på engelsk.


Længste bog: Kings of the Wyld - 502 sider
Længste lydbog: Birthdays for the dead - 14t 13m
Korteste bog: Mozart & Robinson og den mægtige Ostemåne - 32 sider
Korteste lydbog: Hvis der skulle komme et menneske forbi - 6t 42m

Bedste oplevelse:
Novellesamlingen om Jack Reacher, Intet mellemnavn, er super god. Det samme er Sorteskyggen, Kastanjemanden og Kings of the Wyld.

Største skuffelse:
Birthdays for the dead var 14 timer af mit liv, jeg ikke får igen. Det startede så lovende, men sluttede fælt.

I bagvendt læserækkefølge:
Dæmningen - David Almond & Levi Pinfold ***
Hittegods - Oliver Jeffers ***
Huset der vågnede - Martin Widmark & Emilia Dziubak ***
Intet mellemnavn - Lee Child [anmeldereksemplar]
Livets lærdom - Nora Roberts [lektørbog]
Mozart & Robinson og den mægtige Ostemåne - Gundi Herget
Birthdays for the dead - Stuart MacBride **
Kings of the Wyld - Nicholas Eames * / ***
Fight Club - Chuck Palahniuk *
Du skulle være gået - Daniel Kehlmann ***
Locke & Key: Heaven and Earth - Joe Hill & Gabriel Rodríguez *
I Hate Fairyland, Vol. 4: Sadly Never After - Skottie Young *
Moon Girl and Devil Dinosaur, Vol. 1: BFF * / ***
Illuminati - Jesper W. Lindberg ***
Varme hænder - Mette Klint ***
Sorteskyggen - Sebastien De Castell [anmeldereksemplar] **
Hvis der skulle komme et menneske forbi - Thomas Korsgaard **
Den utrolige historie om den kæmpestore pære - Jakob Martin Strid ***
Hurra for Lille Frø - Jakob Martin Strid ***
De rullende byer - Philip Reeve [anmeldereksemplar] **
Med åbne øjne - Rasmus Tantholdt & Andreas Fugl Thøgersen **
Den tavse fontæne - Rebecca James [lektørbog]
Kastanjemanden - Søren Sveistrup **
Her er vi - Oliver Jeffers ***

* Læst/hørt på engelsk
** Lydbog / Mofibo
*** Lånt på biblioteket


Kommentarer

Lån løs på eReolen