- 2018 -

2018. Jeg forstår simpelthen ikke hvor det år blev af. Tiden går alt for hurtigt. Jeg blev 30 i år. Shit. Det blev fejret med en stor fest først for mine venner, og så en fest for min familie. Jeg har ikke ét billede derfra at vise jer, for jeg havde vitterlig ikke kontakt med min mobiltelefon til begge fester. Sidste år købte jeg et hus - i år udskiftede jeg min elskede Citroen C3 med en næsten ny Peugeot, der forhåbentlig har lidt færre mekanikerbesøg. Jeg har haft et rigtig godt år på arbejdet, hvor jeg virkelig har fået lov at fordybe mig i det jeg elsker allermest - litteraturformidling. På kærlighedsfronten - intet nyt. Jeg har ikke engang været i nærheden af noget som helst. Burde nok efterhånden tage mig sammen.

I det tidlige forår fældede vi træer i min baghave, jeg var med som 'klapper' sammen med min far på jagt (pissekoldt, men hel speciel oplevelse), og jeg besøgte sammen med mine forældre og lillebror de fem Halder ved Viborg. Tænk at bo så tæt på så gammel historie så længe uden at ane det eksisterede!?

Vi var en tur omkring Krimimessen i Horsens, hvor jeg havde fornøjelsen af brunch med Lone Theils (tak til Lindhardt & Ringhof for invitation!), og Turbine havde ydermere inviteret mig til lækker brunch i Aarhus til ære for Peter Mogensens politiske thriller. De to blev faktisk mine eneste litterære arrangementer i 2018, da jeg hverken kom til fantasyfestival eller bogforum - måske i 2019! Men jeg deltog da i begge readathons :)

Sommeren 2018 bød på den lækreste hedebølge og et minimum af havearbejde. Jeg udviklede et kærlighedsforhold til min hængekøje. Desværre måtte min cykel og jeg tage en pause fra hinanden, da det simpelthen var for varmt.

Jeg har "kun" været ude at rejse to gange i år. Først tog mine forældre og jeg til Skotland i foråret, hvor vi havde planlagt et roadtrip gennem højlandet og var ualmindeligt heldige med vejret. Du kan læse mere om den rejse her. I sensommeren tog vi til Korfu, hvilket var en fin tur, men absolut ikke er den mest spændende græske ø jeg har besøgt.

Jeg har en fantastisk vennegruppe, der betyder alverden for mig og i år har vi blandt andet været i Djurs Sommerland og i den Gamle By i Aarhus sammen udover diverse hyggelige aftener og måltider. Og så var årets højdepunkt muligvis at være gudmor for denne skønne lille guldklump.

Alt i alt et år, der er gået alt for stærkt med en masse gode stunder og oplevelser. Disse få udvalgte øjeblikke kan på ingen måde opsummere et helt år, men de giver da et indblik, og hvor er det hyggeligt at sidde og bladre igennem de mange mange billeder.




221 bøger læst i 2018 (heraf 68 lydbøger)

Til sammenligning læste jeg i 2017 alt i alt 179 bøger, hvoraf de 55 var lydbøger.



5 fik 1 stjerne ~ 21 fik 2 stjerner ~ 75 fik 3 stjerner ~ 90 fik 4 stjerner ~ 30 fik 5 stjerner

Jeg har svære at behage i år end i 2017; jeg har færre 5 stjernes bøger end tidligere og en del flere bøger med kun 1 og 2 stjerner. Jeg har læst en hel del flere bøger end sidste år, 41 ekstra faktisk, men jeg tror en stor del af det tal kan forklares med den stigende mængde billed- og børnebøger, jeg er begyndt at læse for at blive klogere på den målgruppe i forhold til mit arbejde.

Således fordelte bøgerne sig i løbet af årets 12 måneder:
  • Januar - 8 bøger (heraf 4 lydbøger)
  • Februar - 9 bøger (heraf 5 lydbøger)
  • Marts - 16 bøger (heraf 4 lydbøger)
  • April - 20 bøger (heraf 8 lydbøger)
  • Maj - 14 bøger (heraf 2 lydbøger)
  • Juni - 34 bøger (heraf 7 lydbøger)
  • Juli - 18 bøger (heraf 7 lydbøger)
  • August - 16 bøger (heraf 2 lydbøger)
  • September - 20 bøger (heraf 9 lydbøger)
  • Oktober - 24 bøger (heraf 7 lydbøger)
  • November - 23 bøger (heraf 9 lydbøger)
  • December - 19 bøger (heraf 4 lydbøger)

Kommentarer

  1. Wow hvor har du læst meget i 2018!!!
    Det lyder også til, at det har haft et forrygende år ellers, dejligt at gå ind i et nyt år med glade tanker om det forrige :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er lidt voldsomt et tal :3 Håber du får et skønt 2019!

      Slet

Send en kommentar

Lån løs på eReolen