Tordenkrig af Victoria Aveyard

[ Bogen er et anmeldereksemplar fra forlaget. ]

Læs også mine anmeldelser af Rød Dronning #1 / Sværd af glas #2 / Kongens lænker #3

Afgørelsens tid er kommet – men man kan ikke vinde et slag alene. Mare og Den Højrøde Garde må slå sig sammen med den forstødte prins Cal og hans Sølvere – Men hvordan samarbejder man med én, som har knust ens hjerte?

De skal finde ud af det, for de er nødt til at samarbejde for at vælte den skrupelløse kong Maven. Maven på sin side har dog ikke tænkt sig at opgive tronen frivilligt, og han skyr ingen midler for at nå sit mål om at få Mare igen – koste hvad det vil!
Åh så skete det. En dejlig og omfattende afslutning på en lang og indviklet historie.

Min glæde ved den her serie er steget støt for hver bog, jeg har læst, og da vi nåede Kongens lænker var jeg super bekymret for om Aveyard ville kunne styre skibet trygt i havn. Rigtig mange YA bøger tager den lette udvej, når krige skal kæmpes og vindes, og slutter med et brag efter en kamp - men får sjældent afsluttet krigen.

Jeg vil ikke spoile noget om hvem der vinder og hvordan, men jeg kan roligt sige, at jeg er en glad bogorm. Som i den tredje bog får vi atter historien fra Mare, Cal, Evangeline og Maven og som nytilkommer får vi også lidt insight fra Iris. Vi kommer virkelig rundt i hele den verden Aveyard har bygget op, og der er både snedig politik og blodig action. Jeg kedede mig ikke et eneste minut af lydbogen, som alligevel varer 23 timer og 17 minutter!

Engang i maj 2019 udkommer jævnfør Goodreads en #4.5 i serien kaldet Broken Throne på ca 400 sider, indeholdende 3 nye noveller samt 2 gamle + kort, flag, bonus scener, dagbøger og "meget mere". Jeg aner ikke hvad jeg kan forvente, men som med de to noveller i Cruel Crown, tænker jeg de nok er værd at læse, hvis man ellers har været glad for serien.


TORDENKRIG
Red Queen #4
af Victoria Aveyard
ISBN13: 9788702263077
695 sider / Udgivet den 5. december 2018
Original titel: War Storm [2018]

Review by Iben Jakobsen, Borough of Books, 2019

Kommentarer

Lån løs på eReolen