Forbandede Mødom af Sarah Engell

Maria og Christina har været bedsteveninder i evigheder og har ingen hemmeligheder for hinanden. Men da Christina får en ny kæreste, bevæger hun sig hurtigt ind i en verden, hvor Maria ikke kan følge med. Endnu. For hvad sker der, hvis ikke Maria også selv går i seng med sin to år ældre kæreste? Vil han så slå op med hende? Det er Christina helt overbevist om, og så er det mindre vigtigt, om Maria egentlig føler sig parat. Alle andre gør det jo.
Det skulle have været en sommer med venskab, forelskelse og fester, men i løbet af de solfyldte dage og varme nætter skrider verden og mange af dens grænser langt ud for Maria?

Jeg var super spændt på at læse en bog af Sarah Engell, for jeg var så heldig at møde hende på et kursus, jeg deltog i for nogle måneder siden om ungdomslitteratur.

Forbandede mødom handler essentielt om 15-årige Maria, der føler sig presset til at dyrke sex med sin kæreste og forlade kategori: jomfru. Men der sker også så meget andet. Den 17-årige kæreste undviger hver gang, og bedste veninden bliver mere og mere manisk. Og så er der også lige det rod, der er Marias forældre. Og jeg må desværre sige, det er et ord, der beskriver bogens handling godt - rodet. Selvom den er velskrevet og spændende, så føler jeg, den mister fokus. Der sker for meget, og det bliver for ekstremt og for urealistisk. Var det bare én ting, der kørte af sporet, havde det været fint. Men jeg kan tælle mindst 5 store ting og adskillige mindre, og det knækkede simpelthen historien for mig.

Alt i alt er det en god bog, men ikke en fantastisk en. Jeg er dog langtfra færdig med Engell og har lånt hendes 21 måder at dø, så må vi se, om den rammer mig bedre.


FORBANDEDE MØDOM
af Sarah Engell
ISBN13: 9788711400258
144 sider / Udgivet 15. juni 2011

Review by Iben Jakobsen, BoB, 2015

Kommentarer

Lån løs på eReolen