Resten af sommeren af Tamara Bach

Denne sommer kører det ikke for Louise. Forældrene er endnu mere fremmede for hende, end de plejer at være, og også klassekammerat­erne, især efter det med Paul. Og hendes oprindeligt så gode plan med at få jobbet hos Lyskrydsbageren og avisruten til at hænge så godt sammen, at hun kan tage kørekort i en fart, går ikke helt godt. Måske skulle hun ikke have lovet at passe sin bedstemors forpustede hund, Bonnie.
Og så er der Jana, der midt i højsommeren sidder på en strømkasse og spiser en af de her små, fedtede chokoladekager. Og som pludselig følger Louise som en skygge, næsten som om hun forventer, at Louise skal vise hende, hvordan man lever.

Jeg læste ungdomsbogen Resten af sommeren sent om aftenen i oktobers #readathon, mens jeg ikke havde det super godt, og det kan naturligvis have haft en vis indflydelse på min opfattelse af den, men jeg må desværre konkludere, at det slet ikke var en bog for mig. Jeg ved ikke om det er dens tyske ophav, om det er blandingen af en næsten voksen synsvinkel med jordens mest belastende barns, om det er den kedelige skrivestil eller bare historien generelt. Det virkede bare ikke for mig. Jeg vil dog ikke afskrive den totalt, for der er også enkelte fine elementer i den.


RESTEN AF SOMMEREN
af Tamara Bach
ISBN13: 9788771417166
117 sider / Udgivet i 2014
Original titel: Was vom Sommer übrig ist [2012]

Review by Iben Jakobsen, BoB, 2015

Kommentarer

Lån løs på eReolen