Book Haul #23

Jeg havde lovet mig selv at holde igen siden sidste haul. Jeg har siddet på mine hænder, når de har længtes efter at trykke KØB. Men alligevel har en bunke støt vokset sig større på mit sofabord. Ikke mindst p.g.a. generøse forlag, men også fordi jeg alligevel er kommet til at købe hist og her.

20 bøger i alt siden sidst er det blevet til, og her er de:

Dejlige Tellerup har sendt mig 3 anmeldereksemplarer. Danske debutforfatter Michella Rasmussens Stalker, og 2 Jennifer Echols bøger - Under overfladen og Mellem linjerne. De to hænger ikke sammen, ej heller med Over stregen, som jeg tidligere har læst, men de deler alle 3 samme smukke cover stil. Stalker har samme super fede glinsende detaljer på coveret som også nyligt udgivet Er du okay, Marie? af Anika Eibe.

Jeg fandt to "klassikere" i min lokale genbrugsbutik, som jeg håber på at få læst en gang. Den afrikanske farm af Karen Blixen og Ikke uden min datter af Betty Mahmoody. Under smudscoveret på Blixens er der en meget farverig tegning af afrikanske dyr på coveret.

Bookdepository havde udsalg, og disse 4 var hvad, jeg fik købt hjem. Neil Gaimans Ocean at the End of the Lane har jeg læst, men manglede i samlingen. Jonathan Strange & Mr Norrell af Susanna Clarke er en fantasyroman jeg længe har villet læse, men aldrig har taget mig sammen til. Endelig er der to historiske romaner, der sjovt nok, igen, omhandler det engelske kongehus. Red Rose, White Rose af Joanna Hickson om rosekrigene og The May Bride af Suzannah Dunn om Jane Seymour.

Løgnen af CL Taylor er en lektørbog, og Land i datid af Jesper Bugge Kold er et anmeldereksemplar/trøstegave fra Turbine, der syntes jeg skulle have noget ekstra at læse i, da jeg peb på twitter over at min knæskade var sprunget op igen.

Modtryk har været så flinke at sende mig et anmeldereksemplar af nyeste bog fra Leif GW Persson, Bombemageren og hans kvinde, og rare Alvilda har sendt ungdomsromanen Det fjerde rige.

Gyldendal har udgivet en fantastisk ungdoms/fantasyroman, som du lige om snart kan læse en anmeldelse af. Den hedder Rød dronning af Victoria Aveyard og har det smukkeste cover. Herudover har de også været så søde at skænke mig et anmeldereksemplar af Susanne Stauns Kort & Cool, som er en efterfølger til Fuck en lækker røv.

Sidst men ikke mindst har jeg slet ikke kunne modstå Kiera Cass' lækre Selection bøger. Jeg hørte de to første på dansk, læste nr. 3 og dernæst hørte de to næste på engelsk. Og nu venter jeg så med længsel på næste bog i serien. Her er altså den originale trilogi The Selection, The Elite, The One, antologien Happily Ever After og ikke mindst nr 5 (men også lidt nr 1 i ny serie) The Heir. Når man falder over bøger, der fanger en SÅ meget, så må jeg bare eje dem. Jeg var i vildrede om jeg skulle have dem dansk eller engelsk (de danske hardcovers fra Tellerup er så smukke), men de engelske paperbacks var rørende billige.


Har du læst nogen af dem? Nogen du kan anbefale?

Kommentarer

  1. Wow ... har du snart mere plads på reolerne. :-) Sikke en dejlig omgang bøger. Jeg er selv i gang med Selection-bøgerne (hører dem som engelske lydbøger) og har været temmelig bjergtaget (omend en aaanelse frustreret af og til ;-))
    Og Stalker skal jeg helt sikkert eje, for den har jeg hørt meget om.

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej der er godt nok ved at være lidt presset på hylderne :) Selection bøgerne er virkeligt gode, men specielt de første var også en tand frusterende - America er så super ubeslutsom så man har lyst til at ryste hende! :D

      Slet
  2. Gaimans OATEOTL er ganske fin, den er en smule anerledes end noget af det andet han har skrevet, syntes jeg i hvert fald, men den var stadig rigtig god. :)
    Jeg bliver også snart nød til at tage mig sammen til at få vist mine seneste bøger frem - igen. :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Den er slet heller ikke min favorit, men syntes alligevel den skal være en del af samlingen.
      Det skal du ja :D

      Slet
  3. "Jonathan Strange & Mr Norrell" er vidunderlig!

    SvarSlet
    Svar
    1. Skal virkelig også have taget mig sammen til at få den prioriteret!

      Slet

Send en kommentar

Lån løs på eReolen