Mig uden dig af Kelly Rimmer

Mig uden dig følger vi primært Callum. En granvoksen ungkarl. Han arbejder for et stort pr- og marketingfirma i Sydney og tager hver dag færgen hjem til en mindre by. Her falder han (på side 1 eller deromkring) i snak med Lilah, en engageret jurist og miljøforkæmper, og de klikker bare. Deres humor, charme og selvtillid passer perfekt sammen og dette første møde udvikler sig hurtigt til en stormfuld forelskelse.

Ingen af dem tror på kærlighed ved første blik og ville egentlig slet ikke sænke farten og binde sig, men Callum falder pladask. Lilah derimod forsøger med alle midler at kæmpe imod, og opfinder den ene undskyldning efter den anden for ikke at lade følelserne tage over, men til sidst giver også hun efter, og vi følger dem i deres livs dejliste dage, uger og måneder.

Alt ser lyst ud, og deres forhold bliver stærkere dag for dag. Men så en dag kan Lilah ikke længere ignorere de små sygdomstegn, hun har frygtet så længe og holdt hemmelige for Callum, og her er det så, man godt snart kan begynde at finde den store kasse lommetørklæder frem.

Jeg læste Mig uden dig under readathonet, og jeg blev utroligt berørt af bogen. Det startede med at mine øjne langsomt fyldtes med vand og teksten på siderne blev mere og mere sløret. Derfra var der ikke langt til, at jeg sad og hulkede og hikstede med tårerne løbende ned af kinderne. Rimmer har formået at skrive en utrolig smuk bog. Callum og Lilahs kærlighed er så fin og skrøbelig og ægte, og det var bare så dejligt at læse om. Også selv om at det gjorde pokkers ondt. Jeg har været inde i en bølge af YA, så det var også en sand fornøjelse at vende tilbage til det voksne kærlighedsliv.

Mig uden dig kan på alle måder anbefales til fans af romantik, brændende kærlighed og knuste hjerter. Men sørg for at have kleenex i nærheden, når du læser den.

MIG UDEN DIG
af Kelly Rimmer
ISBN13: 9788711466490
368 sider / Udgivet den 5. februar 2016
Original titel: Me without you [2014]

Denne bog er et anmeldereksemplar fra forlaget.

Review by Iben Jakobsen, Borough of Books, 2016

Kommentarer

  1. Sjovt, denne har jeg set mange gange. Men når den lyder lidt som "Mig før dig" og endda har en titel der ligner, har jeg faktisk undgået den.
    Meen ... det kunne da godt være at jeg skulle give den et forsøg alligevel. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Den kan absolut anbefales :) titlerne er meget ens men personerne er dybt forskellige

      Slet

Send en kommentar

Lån løs på eReolen