August 2016

Den 1. august startede jeg på min nye arbejdsplads og brugte de 3 første uger på at lære de fire forskellige biblioteker og mine nye rare kollegaer at kende.  Sidste uge i august startede min ferie, og når det her indlæg bliver publiceret, er jeg netop kommet hjem fra en uge i London :)


I august blev jeg færdig med 15 bøger.
- blandt disse var der 4 lydbøger og 2 billedbøger fra min barndom. 3 var på engelsk.




Længste bog: Dronningen af Tearling - 457 sider
Længste lydbog: 61 timer - 10t 57m
Korteste bog: Fuldmånesuppe / Fuldmånesuppe til søs - 28 sider
Korteste lydbog: Simon vs. the Homo Sapiens Agenda - 6t 45m

Bedste oplevelse:
Jeg har haft rigtig mange gode læseoplevelser denne måned. Jeg har dykket dybt ned i YA og har nydt Simon vs. the Homo Sapiens AgendaDumplin' og Hvis bare du var min (selvom der ikke rigtig var nogen af dem, der havde en helt tilfredsstillende slutning). Jeg har opdaget en ny fantasy serie med Dronningen af Tearling, og jeg er blevet blæst ud af vandet af spændingsromanen Faldet.
Krimien 61 timer fungerede også rigtig godt for mig, og En mors bekendelser startede lidt trægt, men tog så en drejning, der gjorde mig stum. Sidst men ikke mindst har jeg mens jeg var i London læst 8. "bog" om Harry Potter - og wow. Mere om den senere.

Største skuffelse:
Jeg skal virkelig have omformuleret den her kategori for skuffelse virker så grov, men jeg var ikke super glad for elementer i I hunt killers (ungdomskrimi) og Ulykkernes tid. Herudover havde jeg nok forventet en hel del fra Grief is the thing with feathers, men jeg forstod den ærligt talt ikke rigtig.


I bagvendt læserækkefølge:
Grief is the thing with feathers - Max Porter *
Harry Potter and the Cursed Child - JK Rowling *
Land i Datid - Jesper Bugge Kold [anmeldereksemplar]
Simon vs. the Homo Sapiens Agenda - Becky Albertalli * / **
Dumplin' - Julie Murphy ***
Hvis bare du var min - Jenny Han ***
Faldet - SK Tremayne [lektørbog]
I hunt killers - Barry Lyga **
Marvel 1602, del 1 - Neil Gaiman ***
Fuldmåne til søs - Alastair Graham ***
Fuldmånesuppe - Alastair Graham ***
Dronningen af Tearling - Erika Johansen ***
En mors historie - Amanda Prowse **
61 timer - Lee Child **
Ulykkernes tid - Moïra Fowley-Doyle [anmeldereksemplar]


*Læst/hørt på engelsk
** Lydbog / Mofibo
*** Lånt på biblioteket



Kommentarer

Lån løs på eReolen