Book Haul #27 - London Baby

Åh London 

Jeg har haft en fantastisk uge i London helt på egen hånd. Jeg var så spændt på om jeg måske ville føle mig lidt ensom, men det har der slet ikke været tid til. Jeg har set og oplevet så meget - og shoppet til den helt store guldmedalje, Bevæbnet med en god bog (heriblandt Harry Potter and the Cursed Child) til måltiderne gik også de ganske fint :)

Jeg var inde og se 3 West End shows - først Wicked (baseret på bogen af samme titel af Gregory Maguire, som jeg engang for længe siden opgav at læse, men nu helt klart skal have læst!), så Thriller (et Michael Jackson tribute show, der var rigtig godt, men var mere koncert end noget andet) og til sidst Les Miserables (af Victor Hugo). Og hold da wow. Deres sangstemmer alene fik mig til at græde og jeg har hørt soundtracket på repeat lige siden. Helt enestående fantastisk god oplevelse.





Jeg har købt en kuffertfuld af tøj i Primark og 2 smukke 50'er stils kjoler i Camden. Jeg har købt lidt pynt til lejligheden og et par gaver. Jeg har købt et par dvd'er og en stak bøger - men slet ikke de bøger, jeg havde regnet med, jeg skulle købe. Selvom jeg elsker Waterstones og Foyles og alle de andre bogbutikker, så kan jeg simpelthen ikke gå shopamok i dem længere, når jeg selv med den lave valutakurs, hurtigt kan se det vil være væsentligt billigere at købe det online herhjemme. Men jeg faldt da alligevel over nogle, jeg bare ikke kunne undvære nu og her :)




  • Adrian Tinniswood - The Great Fire of London (lille fagbog købt på Museum of London, efter at have set deres FIRE FIRE FIRE udstilling (det er 350 år siden i år at centrale London brændte til grunden i 1666 )
  • Ian Rankin - The Travelling companion (krimithriller - noget med en ung bogsælger der kommer på sporet af et originalt manuskript)
  • Trudi Canavan - Angel of Storms (2. bog i Canavans nye serie Millennium's Rule)
  • Rainbow Rowell - Carry On (bog "2" efter Fangirl)
  • Joyce Carol Oates - Rape, a love story (en bog, der gjorde stort indtryk. Da jeg faldt over den i Waterstones, kunne jeg ikke lade være med at tage den med hjem)
  • Max Porter - Grief is the thing with feathers (meget snakket om og rost debutroman om sorg. Jeg fattede den ikke rigtig. Netop også oversat og udgivet på dansk)
  • Sylvia Plath - The Bell Jar (impulskøb. Jeg ejer allerede et eksemplar, men denne smukke hardcover med "guld" kunne jeg bare ikke undvære)
  • JK Rowling - Harry Potter and the Cursed Child (ideel læsning når man går rundt i London og er inde og se shows)

Kommentarer

  1. Skønne billeder! Og sikke skønne bogkøb også!

    SvarSlet
  2. Sikke nogle fine billeder, og godt at høre, at du har haft en skøn tur på egen hånd. Jeg har heller aldrig haft tid til at føle mig ensom, når jeg har været afsted alene :D Og sikke mange fine bøger!

    SvarSlet
  3. Det ser ud til at have været en dejlig tur! Åh, hvor jeg dog savner London :D

    SvarSlet
  4. Det lyder som om du har haft en virkelig god tur, og nogle dejlige bøger du har fået med hjem. London er virkelig bare en lækker, lækker by. Kan kun komme der for lidt :)

    SvarSlet

Send en kommentar

Lån løs på eReolen