Fantasyfestival 2016

Jeg har lavet en lille stemningsvideo fra mit besøg på Esbjerg Fantasyfestival i lørdags. På trods af jeg gik med kameraet om halsen hele dagen fra 10-18, har jeg slet ikke fået taget så mange billeder som ventet, men der var da nok til en lille video :)


Jeg er vildt begejstret over Fantasyfestivalen. Nu var jeg med sidste år, hvor det naturligvis gik helt amok over at Tamora Pierce i år - men derudover var det lidt tyndt. Hyggeligt, absolut, men lidt tomt. Det skulle jo lige i gang,.

I år til gengæld. Hold da wow - Riddersalen var godt proppet med boder og stande, forlagsfolk og forfattere myldrede omkring og udenfor var der fantasymiddelalder stemning med alt fra rollespil, madboder og aktiviteter. Lørdag var vi så også superheldige med vejret - det holdt tørt og relativt varmt, men uden at koge folk i solen.

Mit fangirl hjerte bankede atter vildt i år for denne gang havde Tellerup lokket australske forfatter Trudi Canavan til landet. Jeg ejer og har læst samtlige Canavans bøger på engelsk, og det var så fedt at høre hende fortælle om sin skriveproces, hvordan hun blev forfatter og hvem der i sin tid har inspireret hende - og her kom hun i øvrigt med en masse gode boganbefalinger. Hun kunne også fortælle at selvom bogmarkedet i dag måske flyder over med forsider med kutteklædte skikkelse - så var hun altså den absolut første!

Herudover hørte jeg blandt andet også Katja Berger fortælle om sin debutroman De 7 Synder - og den lyder bare super! Nanna Foss afslørede desuden forsiden og titlen på sin 3. roman i Spektrum serien - den kommer til at hedde Ursiderne, men hvem der kommer til at være hovedpersonen denne gang er stadig et mysterium (jeg har i hvert fald ikke regnet det ud).

Jeg havde i alt 6 bøger med hjem, men dem viser jeg en anden dag. Der kommer nemlig en gigantisk bookhaul lige om snart.

Kommentarer

  1. Det var en rigtig hyggelig dag :)

    SvarSlet
  2. Ååh, wow ... Jeg så dig jo egentlig derhenne, men var så alligevel ikke så sikker at jeg ville antaste dig.
    Men jeg er enig. Det er et super arrangement, og enormt hyggeligt! :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ej øv, en anden gang så antast mig endelig :D

      Slet
  3. Det lyder (og ser ud til) at have været en dejlig oplevelse! :D

    SvarSlet
  4. Tak for de fine billeder. Jeg synes, du fik taget et rigtigt godt et af Trudi Canavan, der sidder og signerer. Jeg var også på festivalen, bare om søndagen, og har lige blogget om det i dag. Det var virkelig et super arrangement!

    SvarSlet

Send en kommentar

Lån løs på eReolen