Juli 2017

Jeg kan ikke forstå, juli allerede er ovre. Tiden går frygteligt hurtigt - og sikken en fesen omgang sommer. Regn og rusk, skybrud og en sjælden solstråle. Jeg vil gerne klage og ha' min sommer refunderet, tak!

I løbet af måneden har jeg primært bare arbejdet, men også haft et par fridage i ny og næ. Planen var de fortrinsvis skulle bruges i haven, men det gik sjældent helt efter planen p.g.a. vejret. Jeg har holdt et par hyggelige indflytterfester. Jeg har sagt et meget tårevædet farvel til min dejlige hankat Neffi, der blev lidt over 10 år gammel og måtte aflives på grund af ukendt dårligdom. Jeg har lovet mig selv igen og igen, at jeg skulle seriøst i gang med et vægttab, men uden held eller viljestyrke. Jeg har gennem næsten hele måneden døjet med min nakke efter én nat at have ligget forkert. Jeg har planlagt og glæder mig til ferie i august, samtidig med at jeg bekymrer mig uafbrudt over en økonomi, der halter efter et antal dumme uforudsete regninger - og en udlejer, der efter to måneder, stadig ikke har betalt mig en øre af mit depositum tilbage og tilsyneladende har slukket sin telefon og er gået på ferie.

I juli blev jeg færdig med 17 bøger.
- blandt disse var der 5 lydbøger og 2 graphic novels. 6 var på engelsk.



Længste bog: A Summer Fling - 487 sider
Længste lydbog: Et rige af torne og roser - 14t 59m
Korteste bog: Drømmespil - 104 sider
Korteste lydbog: Ar fra mit glemte liv - 5t 43m

Bedste oplevelse:
Milly Johnson fik mig atter til at græde i The Teashop on the Corner, og Den evige brudepige er en helt fantastisk chicklit, som virkelig tog mig med storm!

Største skuffelse:
Captain America: Hvid var lidt en mærkelig størrelse, og jeg sad med ret ambivalente følelser efter endt læsning.

I bagvendt læserækkefølge:
Ti små åndedrag - K.A. Tucker [anmeldereksemplar]
Small in a Book - Rob Brydon * / **
The Teashop on the Corner - Milly Johnson *
Et rige af torne og roser - Sarah J Maas **
Captain America: Hvid - Jeph Loeb ***
Bone Gap - Lauren Ruby [anmeldereksemplar] * / **
Kviksand - Daniel Zimakoff [lektørbog]
Wonder Woman: The Hiketeia - Greg Rucka * / ***
Den evige brudepige - Lindsey Kelk [lektørbog]
Ar fra mit glemte liv - Nicole Boyle Rødtnes [anmeldereksemplar] **
A Summer Fling - Milly Johnson *
Flosset - Cecelia Ahern [anmeldereksemplar]
Snigmorderens lærling - Robin Hobb [anmeldereksemplar]
Drømmespil - Denis-Pierre Filippi & Terry Dodson ***
The Bookshop on the Corner  - Jenny Colgan * / **
Forførende Paris - Alexandra Potter ***
Vintage - Pia Storm ***


* Læst/hørt på engelsk
** Lydbog / Mofibo
*** Lånt på biblioteket

Kommentarer

  1. Åhnej - det er bestemt ikke rart at tage afsked med en kat :(
    Har du planer om at få en ny?


    Mvh.
    Den lille Bogblog

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej. Han boede hos mine forældre (han var inde-ude kat og de to katte jeg har boende hos mig er udelukkende inde). Det er super hårdt at sige farvel :/

      Slet

Send en kommentar

Lån løs på eReolen