Readathon Oktober 2018

Antal bøger læst: 7½
Antal sider læst: 1155
Antal minutter lyttet: 0

[14:32]
Det var så efterårets readathon. 7 og en halv bog blev det til, 1155 sider. Jeg er ganske tilfreds. Jeg kunne sagtens have presset mig selv til at læse mere, men da jeg flere gange i tidligere readathon har oplevet en nærmest stress-tilstand, fordi, OMG LÆS FLERE BØGER! ville jeg denne gang tage den med ro. Stille og roligt, bare nyde freden. Jeg prioriterede læsningen, men fandt også tid til lidt youtube både i aftes og i morges og bare at tulre lidt omkring med diverse huslige gøremål. Som altid kunne jeg ønske mig at være lidt mere social, men udover at besøge en håndfuld blogs (hej derude!) så blev det bare ikke til så meget. Min egen blog her blev også opdateret væsentligt mindre end 'normalt' og instagram fik kun et par stories hist og her. Jeg havde i tankerne at gå en tur og derved lytte til min lydbog, men der var jeg alligevel for opslugt af mine fysiske bøger. Jeg er særligt glad for endelig at have læst Fight Club, selvom jeg ikke nødvendigvis forstod den. Enkelte af de 24 timers bøger bliver anmeldt på bloggen, men hvis du følger med på instagram i den næste uges tid vil jeg gennemgå dem der også. Nu skal jeg lige have ordnet nogle sidste ting, og så må jeg trække i arbejdsbukserne - jeg har en aftale med min far, mine vinterdæk og en meget stor bunke sten der skal flyttes.

Hatten af for alle I andre læsere, af det jeg har nået at se, har I fået læst en stor bunke spændende bøger, som jeg glæder mig til at læse mere om!


[14:06]
Nåede det! (næsten). Den var 3 minutter over da jeg læste sidste linje i Kings of the Wyld og den er fucking fantastisk!

[12:48]
Vi nærmer os den sidste time, og jeg har fået læst 73 sider i Kings of the Wyld. Jeg har et svagt håb om at kunne nå at blive færdig med den, da jeg kun mangler knap 100 sider ud af 502. Jeg har ikke tid til en sidste hepperunde på SoMe, men hvis du læser med her, så ønsker jeg dig et fantastisk sprint!

[11:14]
Læste lidt mere inden søvnen tog mig, vågnede, spiste morgenmad, læste videre. Nu er jeg færdig med Fight Club og jeg har så mange splittede følelser (get it?). Den er god og den er skrækkelig. Den er fængende og den er forvirrende. Jeg er glad for at have læst den, men jeg har ikke travlt med at udtale mig om den.

Jeg ved ikke helt hvad jeg skal kaste mig over nu. Der er under 3 timer tilbage at læse i, og jeg overvejer at "bare" læse videre i enten Kings of the Wyld eller Solo fremfor at begynde på en ny bog, som jeg højst sandsynligt ikke kan nå at blive færdig med.

[22:42]
Jeg forsvandt lige ned i et lille sort hul i youtube for en stund, men udvalgte endelig Fight Club som min syvende bog. Nu har jeg læst de første 46 sider og må konstatere at det er sengetid. Tager bogen med og ser om jeg kan nå et par sider mere, men computeren bliver her - så godnat, og fortsat god læsning :)

[21:33]
Jeg har læst min 6. bog og jeg er sgu ikke super imponeret. Du skulle være gået af tyske Daniel Kehlmann er noget sci-fi horror mindfuck halløjsa - men det fungerer sgu ikke rigtig. Den er ikke så meget gyselig som den bare er uforståelig.

[20:32]
Tog lige 3 tegneserier i rap og de var alle sammen spændende. Ved Moon Girl and Devil Dinosaur kan jeg godt mærke jeg mangler baghistorien fra Marvels andre tegneserier der er knyttet sammen, men overordnet kunne jeg bare ikke stå for den nuttede T-Rex. Sadly Ever After er fjerde og sidste bind i I  HATE FAIRYLAND serien, og selvom den måske er lidt forhastet og tynd, så har den en god slutning der passer til historien. Locke and Key: Heaven and Earth er 3 korte historier fra L&K universet, og de skuffede ikke.

[18:54]
Aftensmaden (mexicansk lasagne, smager fantastisk, ligner bæ) er overstået, og bog 2 er også læst til ende. Var ikke voldsomt imponeret, syntes den er for kedelig i forhold til myterne om Illuminati - hans facts er fine, men det bliver bare alt for tørt og tungt. Grafisk er bogen også et rod.

Jeg har bevæget mig ind i stuen med diverse skåle af snacks og nu vil jeg kaste mig over næste bog - eller måske en tegneserie eller 3?

[17:38]
Efter første bog holdt jeg en kort pause, hvor jeg lige fik hængt vasketøjet til tørre. Jeg er nu ca halvvejs med bog nr 2, men har holdt endnu en lille pause og fået sat aftensmaden i ovnen. Bog 2 som er femte bog i Jesper W Lindbergs Myter og Mysterier serie, handler om Illuminati, og den er noget mere tør og faktuel end de tidligere i serien, så den er ret nem at lægge fra mig hele tiden. Har også fået fulgt lidt op på SoMe og heppet på jer andre derude :)

15:30]
Så er første bog færdiglæst. Jeg startede stille ud med novellesamlingen Varme hænder af Mette Klint. Den består af 11 korte historier om forskellige aspekter af sygehuset - alt fra patienter til pårørende og personale. Virkelig fin samling, jeg helt klart skal give videre til min mor og søster, der begge arbejder i social og sundhedsområdet.


[13:43]
Countdown - 17 minutter to go :) 24 timers læsning begynder lige om lidt, og jeg er så småt på plads. Formiddagen gik med rundstykker og kage for at fejre min tantes fødselsdag, og nu jeg er hjemme igen er planterne blevet vandet, opvasken og tøjvasken sat i gang, så jeg kan læse med god samvittighed.

Kommentarer

  1. Det lyder som om du har haft en travl dag allerede, så er det da også rart at kunne sætte sig ned og læse uden at have alt for mange ting, man burde have nået :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Meget. Så er der heller ikke så mange ting jeg kan forstyrre mig selv med "burde også liiiige"

      Slet
    2. Nej det er nemlig det, plejer også være god til lige at komme i tanke om et eller andet, jeg burde gøre, selv om jeg hellere vil læse XD

      Slet
  2. God læselyst! Håber du får læst nogle gode bøger :)

    SvarSlet
  3. Alt godt! Jeg har sat en dej til at hæve, så jeg kan bage noget lækkert brød, som kan bruges til aftensmaden. Fordi jeg skal selvfølgelig lave flere ting samtidig med, at jeg læser! :D

    Rigtig god fornøjelse!


    Mvh.
    Den lille Bogblog

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh det lyder lækkert! Det er også godt med lidt at lave, når kroppen bliver for urolig. Jeg tog lige en lille pause og hængte vasketøj op :)

      Tak i lige måde!

      Slet
    2. God idé med at give bogen videre - det er også noget, jeg tit praktiserer, så flere får glæde af dem :)

      Slet
    3. Jeg har i øvrigt forsøgt at kommentere på din blog, men kan ikke helt gennemskue om den gik igennem eller ej

      Slet
  4. Rigtig god læsefornøjelse! :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Det samme til dig Malene! :)

      Slet
    2. Tak :-)
      Jeg tror, at jeg skal have fingrene i "Varme hænder" - den lyder ret interessant!

      Slet
  5. Det lyder som om du er godt igang. Fortsat god læselyst.

    SvarSlet
  6. Hov, en Locke & Key mere - det er alt for fristende! Og så ikke noget med at nævne nuttede dinoer - det er et af mine svage punkter :P

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg blev også vildt glad da jeg opdagede den samling af små ekstra historier :)

      Slet
    2. Den må jeg overveje... kraftigt! Det er jo faktisk et oplagt julegaveønske ;-)

      Jeg håber i øvrigt, at du anmelder Fight Club - bliver mere og mere nysgerrig... :D

      Slet
  7. Hov! Er det Panda lakrid med ananassmag, du har i de stænger? Smager det godt? Fortsat god læselyst :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej det er godt nok helt almindelige røde panda stænger. Ananassen er bare deko på glasset :)

      Slet
  8. AH! "Du skulle være gået" - PRÆCIIIIS! Hvad i hulehelvede er det for en bog??? Jeg fatter stadig hat, omend min kollega og jeg har fået bygget et par teorier op. Den er bare .. sær!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ahmen, så enig! Jeg troede lige en overgang at jeg havde regnet den ud, og så blev den bare... ej jeg gider ikke det fis hvor man som læser selv skal gætte halvdelen af historien. Det er fint at forfattere lader noget være op til ens fantasi, men sgu ikke så meget

      Slet
    2. Jeg havde det på præcis samme måde! Skodbog, altså ...
      Rigtig god slutspurt i dag og forhåbentligt er hvad end du ender med, bedre end den ;-)

      Slet
  9. Det ser ud til, din læsning går rigtig godt. God læselyst i dag! :)

    SvarSlet
  10. Sikke mange spændende bøger du kom igennem!

    SvarSlet
  11. Godt læst & tak for denne gang :-)

    SvarSlet

Send en kommentar

Lån løs på eReolen