September 2018

September har været travl. Det var lige på og hårdt på arbejde efter min ferie i slut august, og jeg har stort set ligget vandret lige siden. Når jeg ikke styrtede rundt på arbejde, så var jeg i fuld gang med at afholde 30 års fødselsdag, først i ro og mag med mine forældre, så fest med mine venner og til sidste kagebord for hele familien. Har først i den sidste uge af september, fået de sidste møbler sat tilbage på deres rigtige plads.

Jeg har i de senere par uger døjet lidt med min læseglæde; er enten bare faldet over en del uheldige bøger, der ikke passede mig eller også er jeg bare ramt ind i en træls reading slump. Nu er jeg dog gået i gang med en lovende lydbog (Kastanjemanden) som forhåbentlig kan vende skuden igen. De 20 bøger, jeg har læst i september, fejler ingenting - det listen her ikke reflekterer, er den håndfuld af bøger, jeg gik i gang med og dernæst lagde fra mig igen, hvor jeg ikke tror jeg vender tilbage til størstedelen.


I september blev jeg færdig med 20 bøger.
- blandt disse var der 9 lydbøger og 6 børnebøger. 5 var på engelsk.



Længste bog: Blodspor - 472 sider
Længste lydbog: Final Girls - 12t 25m
Korteste bog: Mozart & Robinson og den eventyrlige sørejse - 32 sider
Korteste lydbog: Lykkelige mennesker [...] - 4t 17m

Bedste oplevelse:
En sidste melodi er endnu et skarpt og flot skud fra Lisa Genova, hvor man både får en fængende historie og bliver klogere på et tabubelagt emne.

Største skuffelse:
Sammenbruddet levede ikke op til forfatterens tidligere succes Bag lukkede døre, og jeg endte faktisk med bare at læse slutningen fremfor at læse hele bogen færdig. Havde da også gættet både plottet og skurkene korrekt. Lykkelige mennesker [..] var væsentlig mere chicklittet end forventet ud fra cover og bagsidetekst.

I bagvendt læserækkefølge:
A Short History of Nearly Everything [Abridged Version] - Bill Bryson
Final Girls - Riley Sager * / ** [anmeldereksemplar]
Blodspor - Julie Hastrup [lektørbog]
Det lille bageri på strandpromenaden - Jenny Colgan **
Da Mumbo Jumbo blev kæmpestor - Jakob Martin Strid ***
To fremmede - Lisa Kleypas [lektørbog]
Veteraner - en kamp i civil - Lars R. Møller [anmeldereksemplar] **
De voksne er mærkelige - Franziska Gehm ***
Mog bliver forskrækket - Judith Kerr ***
Katten i kassen - Jo Williamson ***
Eliza and Her Monsters - Francesca Zappia * / ***
Memento mori - Karen Møller Grothe [lektørbog]
Sammenbruddet - BA Paris [anmeldereksemplar] **
Mozart & Robinson og den eventyrlige sørejse - Gundi Herget ***
Pigen som ville redde bøgerne - Klaus Hagerup ***
Mirror mirror - Cara Delevingne * / **
I hans arme - Marit Tusvik [lektørbog]
En sidste melodi - Lisa Genova **
Nightbooks - J.A. White * / **
Lykkelige mennesker læser og drikker kaffe - Agnès Martin-Lugand [anmeldereksemplar] **

* Læst/hørt på engelsk
** Lydbog / Mofibo & eReolen Global
*** Lånt på biblioteket




Kommentarer

Lån løs på eReolen