Bøger jeg glæder mig til at læse #3

Trods ihærdig forsøgen lykkedes det bare aldrig at få fat på alle de bøger, man gerne vil. Eller få tid til at læse dem for den sags skyld. Men der er altid nogle særlige bøger, man glæder sig mere til end andre. Det er måske dem, man husker først, når man overvejer, hvad man skal læse næste gang. Eller måske dem, man savler mest over i bogbutikken. Herunder kan du se hvilke 5 bøger jeg glæder mig meget til at læse - så snart jeg får tid.


Stephanie Perkins: Isla og jagten på lykke
- Udkommer 1. oktober hos Lindhardt og Ringhof. 380 sider.
I tre år har Isla haft et crush på den indadvendte tegner Josh, som hun går i klasse med på School of America i Paris. I sommerferien møder hun ham tilfældigt på Manhattan, og romantikken begynder at blomstre. Med New York, Paris og Barcelona som baggrund byder denne søde og fantastiske historie om ægte kærlighed også på et gensyn med de elskede karakterer Anna, Étienne, Lola og Cricket fra bøgerne Anna og det franske kys og Lola og naboens søn.
I har sikkert læse mine anmeldelser af de to tidligere bøger af Perkins - Need I say more? Jeg glæder mig super meget til at læse denne tredje sukkerknald af et YA kærlighedseventyr. Det kan kun blive godt :)

Clélie Avit: Jeg er her stadig
- Udkommer 30. oktober hos Lindhardt og Ringhof. 288 sider.
Elsa har været involveret i en ulykke og ligger nu i koma. Det er måneder siden, og lægerne ser ingen bedring eller livstegn hos hende. En dag kommer Thibault ind på hendes stue. Stilheden føles tung. Han begynder at fortælle hende om sit liv. Mens de nærmeste har givet op, begynder han langsomt at nære følelser for Elsa.
Avits debutroman er allerede inden udgivelse i Frankrig solgt til 19 lande.
Da jeg først lige så coveret, tænkte jeg på Genovas Stadig Alice, men teksten om bogen her lyder nu til at være en markant anderledes bog, og min nysgerrighed er vakt.

David Lagercrantz: Det der ikke slår os ihjel
- Udkommer i august 2015 hos Modtryk. 470 sider.
Bladet Millennium har fået nye ejere. Onde tunger hævder, at tiden er løbet fra Mikael Blomkvist, og han overvejer at finde et andet arbejde. Lisbeth Salander er rastløs. Hun medvirker i et hackerangreb tilsyneladende uden nogen særlig grund. Hun tager chancer, hun normalt er omhyggelig med at undgå. Det ligner hende ikke. En sen nat ringer professor Frans Balder, en førende autoritet inden for forskning i kunstig intelligens, til Blomkvist. Balder påstår, at han sidder på afgørende information om den amerikanske efterretningstjeneste. Han har desuden haft kontakt med en ung kvindelig superhacker, som har visse ligheder med en person, Blomkvist kender ganske godt. Mikael Blomkvist begynder at håbe på det scoop, som både han og Millennium har brug for. Lisbeth Salander har som sædvanlig sin helt egen dagsorden. Lisbeth Salanders og Mikael Blomkvists veje krydses. Endnu engang.
Jeg glæder mig SÅ meget til at læse denne 4. bog i Millennium trilogien.. (der jo så ikke rigtigt længere er en trilogi?). Jeg er naturligvis super spændt på om Lagercrantz kan leve op til forventningerne og skrive en lige så stærk bog som de foregående, og jeg er spændt på hvad denne bringer til bordet. Forventningerne er tårnhøje, nu må vi så bare vente og se om de bliver indfriet...

Jojo Moyes: After You (Me Before You #2)
- Forventes at udkomme 29. september 2015 ved forlaget Penguin. Sidetal ukendt.
Jojo Moyes says: "I hadn't planned to write a sequel to Me Before You. But working on the movie script, and reading the sheer volume of tweets and emails every day asking what Lou did with her life, meant that the characters never left me. It has been such a pleasure revisiting Lou and her family, and the Traynors, and confronting them with a whole new set of issues. As ever, they have made me laugh, and cry. I hope readers feel the same way at meeting them again."
Kan det virkelig passe? Kommer den allerede til september i år?? Jeg glæder mig så meget. Mig før dig var i høj grad den roman, der åbnede døren ind til kærlighedsgenren for mig og Moyes har ikke skuffet mig lige siden. Hurra!

Nanna Foss: Leoniderne (Spektrum #1)
- Udkom 19. oktober 2014 hos Tellerup. 541 sider.
15-årige Emilie tegner en dreng med turkise øjne og et mystisk prismesmykke. Dagen efter får hun et chok, da drengen starter i hendes klasse. Før Emilie får set sig om, har hun trekantede ar i håndfladerne, og hendes skolekammerater begynder at kunne uforklarlige ting. Eller er det bare indbildning? Grænserne mellem drøm og virkelighed viskes ud, og Emilie prøver desperat at undgå at  blive en del af kaosset. Men snart må hun indse sandheden. Det er kun et spørgsmål om tid …
Jeg fik bogen her til sidste bogbloggertræf i september 2014, hvor jeg også mødte den søde forfatter, og selv om den er super flot og meget iøjnefaldende hver gang jeg kigger på min TBR bogreol, har jeg endnu ikke fundet det rette tidspunkt at gå i gang med den, det er helt pinligt. Snart!




Hvilke bøger, nye som gamle, glæder i jer til at læse?

Kommentarer

Send en kommentar

Lån løs på eReolen