Min Bogstak #1

Jeg elsker bøger. Det er vi vist godt alle klar over. Jeg vil gerne eje dem (også selvom jeg har læst dem), og hver gang jeg er på biblioteket, finder jeg stakkevis, jeg gerne vil låne. Og jeg er jo ret tit på biblioteket i og med, det er mit arbejde som bibliotekar... Jeg har derfor på arbejdet sat mig en begrænsning - jeg må max låne 5-10 bøger. Jeg kan ikke rimeligvis nå at læse mere, og jeg har jo også en hel reol fyldt med ulæste bøger derhjemme. Jeg har altid været meget striks med at få afleveret til tiden, og det holder jeg ved - derfor giver det mig stress, hvis jeg lige pludselig har 30-40 biblioteksbøger til at ligge og samle støv ved mit natbord.

Anyway, mens jeg nok så fint holder igen på min arbejdsplads, bliver der ved med at tikke bøger ind på et andet bibliotek til mig. Mens jeg var arbejdsløs og ikke kunne købe bøger (Oh skræk oh ve!) kunne jeg bruge langt tid på at surfe goodreads og bibliotek.dk - hvilket har medført en finurlig reservationsliste landet over, der pludselig kaster en bog i skødet på mig.

Her et lille kig på hvad jeg p.t. har lånt hjem:



  1. 12 years a slave - Solomon Northrup
  2. Den oprindelige biografi bag storfilmen af samme navn (som jeg endnu ikke har set)

  3. The Call of Cthulhu and other weird stories - HP Lovecraft
  4. Jeg har i mange år gerne ville læse historien om Cthulhu efter at have hørt ham/den omtalt så ofte i diverse bøger, spil, film og tv-shows osv.

  5. Joyland - Stephen King
  6. King vil jeg altid gerne læse, og jeg har gået og kigget længe på denne, indtil den så endelig hoppede i favnen på mig under en vagt. Jeg er pt. i gang med den, og den tegner godt.

  7. Not that kind of girl - Lena Dunham
  8. Det spøjse her er at jeg ikke specielt kan lide Dunham som skuespiller, men jeg er alligevel ret nysgerrig efter hvad hun har at sige - og jeg har hørt meget godt om bogen.

  9. Monster - Patrick Ness
  10. Denne måtte jeg læse efter så mange positive anmeldelser,  og den gik også lige i hjertet på mig, da jeg for få dage siden fik den læst. Anmeldelsen kommer snart, men jeg kan godt afsløre, at det er en meget god bog.

  11. The Graveyard Book 2 - Neil Gaiman
  12. Efter at være blevet bidt af en gal lyst til tegneserier blev jeg naturligvis glad, da jeg opdagede, også Gaimans bøger var blevet omtegnet - Men jeg venter stadig på bog 1, og bogen her skal snart afleveres :(

  13. Midnatsrosen - Lucinda Riley
  14. Lavendelhaven tog mig trods protester og skepsis med storm, og jeg måtte da også læse hendes nyeste, og der var utroligt nok næsten ingen kø. Den glæder jeg meget til at fordybe og forelske mig i.

  15. The Vampire Book - J Gordon Melton
  16. Helt ærligt jeg aner ikke, hvad jeg laver med den her bog. Om jeg har bestilt den i søvne mens jeg var arbejdsløs eller oprindeligt har haft et formål med den, ved jeg ikke, men nu står jeg med den, skaffet hjem fra Gentofte. Det er en tætskrevet mursten af "facts" om de levende udøde med hang til blod verden over.

  17. The Legend of Sleepy Hollow - Washington Irving
  18. Oprindeligt var planen at læse den rigtige originale gamle (og ret korte) historie. Men så, mens jeg bestilte på bibliotek.dk, faldt jeg over, hvad jeg troede var en flot illustreret udgave. I stedet sidder jeg så her med en engelsk creepy billedbog fra Københavns børnebibliotek.

  19. The Walking Dead, Book 1 - Robert Kirkman
  20. Randers har en virkelig fin samling af såvel engelske som danske graphic novels, og min viljestyrke er svag. Jeg har været ret glad for tv-serien, selvom jeg vist gik død i sæson 4, og tænkte det kunne være sjovt at se kildematerialet.

  21. Sidst men ikke mindst er der et par tidsskrifter fra Total Film. Mit absolut yndlingsfavorit magasin fra England, der har nogle rigtigt gode indslag og artikler om de nyeste film. Jeg gider sjældent læse hver eneste side, men har dog ofte overvejet et abonnement, enten fysisk eller digitalt - men hey, ny arbejdsplads abonnerer på det! Score :D

Kommentarer

  1. Jamen der er også så mange gode bøger imellem dem! ♥
    Glæder mig til at læse anmeldelserne af dem :-)

    Mvh.
    Den lille Bogblog

    SvarSlet

Send en kommentar

Lån løs på eReolen