Book Haul #18 - Genbrugsguld

Jeg har en lokal Blå Kors genbrugsbutik, jeg kommer ret ofte i, da de har et virkeligt godt udvalg af bøger, nye som gamle. I weekenden var jeg så umådeligt heldig at finde denne skat: Shakespeares samlede værker på original sprog!

Jeg har aldrig fået taget mig sammen til at læse Shakespeares værker (udover dele af Macbeth vi læste i gym, og jeg spillede Helena fra A Midsummer Night's Dream i et skoleskuespil i 2001). Det bliver nok heller ikke lige i denne udgave jeg læser de klassiske værker af frygt for at skade den, men hvor er den bare smuk og helt unik at have på hylden. Så vidt jeg kan google mig til, er den et sted mellem 50 og 75 år gammel! Den er naturligvis medtaget og småskadet, men det øger næsten kun dens værdi i mine øjne. Jeg har fornemmelsen af, at denne bog har levet.









Kommentarer

Send en kommentar

Lån løs på eReolen