Mind Games af Teri Terry

I et fremtidssamfund lever de fleste mennesker deres liv på nettet i en spændende og fascinerende virtuel verden. De har fået implantater, så de nemt smutter over i denne parallelle verden, hvor man kan være lige den man vil, og hvor alt er muligt, underholdende og spændende. Man spiller ikke bare et spil, men er en del af det. Men samtidig bliver man også udnyttet og manipuleret af et samfund, som har alle disse virtuelle-brugere i deres hule hånd.
I denne verden er Luna anderledes. Hun har en hemmelighed, som ingen må opdage. Hvis de gør, kan det koste hende livet. Hun bliver nødt til at spille med i deres spil, på deres præmisser, ellers risikerer hun alt.

Jeg har tidligere læst Terrys fænomenale serie om Kyla (Slettet 1-2-3) og elsker hendes skrivestil, så jeg blev superglad, da jeg opdagede en ny bog fra hende - Mind Games. I denne befinder vi os atter i et dystopisk London baseret fremtidssamfund a la Slettet serien, men i denne er der også en god dosis af noget lignende Ready Player One blandet ind i puljen. Store dele af verden er blevet virtuel, og flere og flere vælger virkeligheden fra - men Luna er Nægter. Hun nægter at få et implantat, hun nægter at leve online. Men hvorfor? Det finder vi lige så langsomt ud af, mens Luna vikles mere og mere ind i det lumske spind, giga-virksomheden, der står bag de virtuelle verdener, spinder.

Mind Games er er kaleidoskop af genrer most sammen, og det virker. Det er en hæsblæsende, velskrevet og helt igennem awesome bog. Næsten. Uden at afsløre for meget, må jeg nok indrømme, jeg ikke er fan af slutningen. Jeg syntes, Terry får bygget en helt eminent historie og verden op, og det hele er sindsygt fedt og velskrevet - men så lige pludselig er det, som om hun løber tør for sider og det hele bare skal gå virkelig hurtigt. Jeg syntes, det blev lidt et rod og var forvirret over hvordan tingene egentlig forløb til allersidst. Helt ærlig ærgrer jeg mig for en gang skyld bare over, at man ikke har valgt at strække historien til mere end en bog - for der er så meget fedt i den her, at det godt måtte have fyldt meget mere. Jeg mangler forklaringer og detaljer.

UPDATE - har lige opdaget Terry og hendes forlag har annonceret, der den 3. december i år kommer en efterfølger på 99 sider - Dangerous Games. Så venter jeg da bare!


MIND GAMES
af Teri Terry
ISBN13: 9788717045125
352 sider / Udgivet den 7. oktober 2015
Original titel: Mind Games [2015]

Denne bog er et anmeldereksemplar fra forlaget

Review by Iben Jakobsen, BoB, 2015

Kommentarer

  1. Den lyder virkelig spændende og god :) måske man skulle tjekke den ud :)

    SvarSlet

Send en kommentar

Lån løs på eReolen